Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu organizația Digital Nation, a oferit dascălilor din Bihor oportunitatea participării la un curs gratuit pe componenta gestionării instrumentelor online. De acest curs au beneficiat 1.400 de cadre didactice.
„Având în vedere particularitatea gestionării procesului instructiv-educativ în perioada pandemiei, focusat cu prioritate pe predarea online sau de tip hybrid în diferite etape, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a făcut mai multe demersuri, astfel încât să se poată oferi un cadru educațional adecvat elevilor și cadrelor didactice, suport logistic, dar și strategii de învățare adaptate noului context de predare”, a declarat Florin Negruțiu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Bihor.
Potrivit acestuia, în cadrul programului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED”, până în prezent au fost cuprinse în formare 1.114 cadre didactice din învățământul primar și gimnazial.
Competențe
În plus, printr-un parteneriat cu Rotary Club Oradea Art Nouveau, Inspectoratul Școlar a format pe aceeași componentă peste 50 de cadre didactice metodiști sau membri în consiliile consultative de la nivelul tuturor disciplinelor.
[eadvert]
Casa Corpului Didactic Bihor a urmărit de asemenea cu prioritate dezvoltarea competențelor în gestionarea predării online și a utilizării instrumentelor specifice. 740 de cadre didactice au beneficiat de astfel de programe de formare, în perioada 2020-2021.
„La nivelul disciplinelor, prin implicarea unui număr mare de cadre didactice, s-au creat resurse educaționale care au contribuit la facilitarea procesului de învățare, platforme cu lecții adresate elevilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal deopotrivă. Experiența cadrelor didactice cu abilități și rezultate deosebite în gestionarea instrumentelor și resurselor online a fost valorificată în cadrul cercurilor pedagogice, care au avut ca teme optimizarea calității procesului instructiv educativ în contextul predării online. Predarea online presupune și existența unui suport specific și în acest sens au existat mai multe direcții de acțiune, care au vizat unitățile de învățământ în ansamblu sau în mod explicit elevii, în mod deosebit cei care care au întâmpinat dificultăți de participare la cursuri, datorită lipsei dispozitivelor necesare sau a conexiunii la internet”, a mai arătat Florin Negruțiu.
Laptopuri și tablete pentru elevi
O componentă importantă de finanțare pentru liceele bihorene a fost acordată în cadrul Schemei de Granturi pentru Licee, finanțată de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD) prin Proiectul privind Învățământul Secundar ROSE, care are ca obiectiv îmbunătățirea tranziției de la liceu la învățământul terțiar și creșterea gradului de retenție în primul an universitar, în instituțiile finanțate în cadrul proiectului.
„Din bugetul programului, în baza analizei de nevoi elaborată de unitățile de învățământ liceal din județul Bihor, s-au alocat 1.855 de laptopuri pentru 37 de licee, 165 de table interactive solicitate de 31 de unități de învățământ, respectiv 177 de camere de videoconferință pentru 37 unități de învățământ. În total 39 de unități de învățământ liceal au beneficiat de finanțare prin aceste categorii de echipamente pe parcursul anilor școlari 2020-2021, respectiv 2021-2022. În ce privește nevoile elevilor, în cadrul Proiectului «Școala de acasă», implementat de Ministerul Educației, județului Bihor i s-au repartizat 5.768 de tablete distribuite la nivelul unităților de învățământ din județ, mai puțin din municipiul Oradea”, a exemplificat inspectorul Negruțiu.
De asemenea, din fondul de rezervă al Guvernului României alocat județului Bihor, după achiziționarea de dezinfectanți și măști pentru unitățile de învățământ, Inspectoratul Școlar Județean Bihor arată că a alocat o parte din buget pentru achiziția a 623 de tablete.
„În această perioadă, un număr de 137 de unități de învățământ din județul Bihor sunt cuprinse în programul Platformă Natională Integrată – WIRELESS CAMPUS, care are în vedere crearea unor infrastructuri de comunicatii WiFi în scoli gimnaziale.
Toate aceste acțiuni, parteneriate și inițiative au fost completate și susținute, după caz, de cele ale unităților de învățământ, care au identificat punctual nevoi, atât din perspectiva resurselor, cât și a formării cadrelor didactice din resurse proprii. Prin accesare de programe sau sponsorizări, s-a reușit în foarte mare măsură satisfacerea cerințele educaționale ale elevilor.
Preocupările Inspectoratului Școlar Bihor și ale unităților de învățământ rămân constante în ce ce privește problematica predării online. Complementar s-au dezvoltat parteneriate cu instituții sau organizații locale și județene eligibile să acceseze finanțări pentru unitățile de învățământ din județul Bihor, în așa fel încât acestea să devină incluzive, prietenoase și performanțe deopotrivă”, a mai conchis Florin Negruțiu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!