Nici măcar luni situaţia nu a fost clarificată de către compania aeriană, nefiind programat un alt zbor de la Oradea spre Barcelona. Pe cale de consecinţă, pasagerii s-au revoltat, unii ameninţând cu chemarea în judecată a companiei aeriene care se laudă cu poziţia sa de lider european în materie de zboruri.
Ieri, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, Adrian Simon, ne-a declarat că nu s-au primit informaţii de la Ryanair despre situaţia acestui zbor. „Ceea ce ştim momentan este că Aeroportul încă nu a fost înştiinţat de înlocuirea acelei curse Oradea – Barcelona”, s-a limitat să ne transmită Simon. Aeroportul Oradea este sub tutela Consiliului Judeţean.
Cum Ryanair nu are bază la Oradea, ambele curse aeriene ce leagă Oradea de Milano (Aeroportul Orio al Serio din Bergamo) şi de Barcelona (Aeroportul Costa Brava din Girona) vin, de fapt, dinspre cele două metropole. La Oradea staţionează doar cât să fie îmbarcaţi pasagerii de aici. Astfel, nici pasagerii ce zburau duminică seara spre Oradea, din direcţia Barcelona – Girona, nu au ajuns la Oradea pe calea aerului. Aeronava a trebuit să aterizeze la Timişoara.
Nu este primul incident al cursei Ryanair, Oradea – Barcelona (Girona). În 31 mai cursa a întârziat, determinând cel puţin un pasager să facă demersurile pentru despăgubirea de 400 de euro la care Comisia Europeană obligă operatorii aerieni, în aceste condiţii.
Ryanair urmează să deschidă în 1 septembrie cursa Oradea – Londra (Stansted), iar în 5 septembrie Oradea – Memmingen, orăşel german situat între Munchen şi Stuttgart.
„Şi concediul? Şi dezamăgirea?”
„O seară ce s-a lăsat cu dezamăgire pe Aeroportul Oradea! Cursa Girona nu a putut ateriza. Ploua afară. Să zicem! S-a învârtit, s-a învârtit şi a plecat la Timişoara. Pasagerii din aeronavă au fost aduşi cu autocarele la Oradea. Celor din aeroport li s-a dat un sandwich şi promisiunea că imediat vine avionul. Pe la 12:30 s-a anunţat că vine. Nu mai ploua afară. A venit, s-a învârtit, s-a învârtit şi a plecat la Girona. Pa, pa! Oare pilotul nu ne-a văzut??? Nu avea condiţii meteorologice să aterizeze!!! Care condiţii? Nu mai ploua. Sigur a avut un motiv, dar nu acesta. Cel mai trist a fost plânsetul copiilor care conştientizau că nu mai merg la mare! Compania Ryanair ne da banii înapoi pe biletul de avion. Wooow! Şi concediul? Şi dezamagirea? Concediu placut celor care aveţi mai mult noroc cu cursa Girona şi compania Ryanair!”, este mesajul postat de Nina Musca, o pasageră dezamăgită, după anularea zborului de duminică spre Costa Brava, litoralul catalan de la Mediterana.
Citiți principiile noastre de moderare aici!