Comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune tematică de verificare a prevederilor legale în vigoare de către operatorii economici ce prestează servicii de curierat.
Au fost constatate următoarele abateri: informarea incompletă a consumatorilor cu privire la caracteristicile esenţiale ale serviciilor care li se prestează; lipsa informaţiilor privind dreptul şi modalitatea de a depune o reclamaţie; impunerea unor clauze incorecte pentru consumatori: perceperea unei taxe suplimentare pentru a putea beneficia de despăgubire în caz de deteriorare, pierdere sau furt a expediţiei.
„În timpul acţiunii tematice de control au fost verificaţi cinci operatori economici, fiind întocmite cinci procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 15.000 lei”, ne-a informat Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Sfaturi
CJPC Bihor oferă mai mulze sfaturi consumatorilor care apelează la serviciile de curierat. Astfel, colectul trebuie împachetat corect şi pe documentele pe care trebuie să le completeze trebuie marcate situaţiile speciale: colet fragil, coletcare trebuie păstrat în poziţie verticală, colet care conţine produse perisabile, etc. Trebuie verificate cu atenţie toate informaţiile privind costurile de expediţie, durata expediţiei, modalitatea de depunere a unei reclamaţii, despăgubirile pe care le pot primi în caz de deterioare, pierdere, furt, etc. De asemenea, trebuie verificate cu atenţie informaţiile menţionate în documentele de expediţie (greutate, stare colet, menţiuni speciale, etc.).
La primirea coletelor trebuie verificatăi starea exterioară a acestuia, dar şi conţinutul în prezenţa curierului, şi trebuie menţionate într-un proces verbal eventualele deteriorări. „Documentele de expediţie trebuie păstrate pentru a putea depune o reclamaţie în cazul în care operatorul economic nu îşi respectă obligaţiile”, a specificat Giani Bura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!