Deputatul Ioan Cupşa, candidat pentru încă un mandat, subliniază cum cresc salariile în parcul indutrial din Oradea: „Salariile au crescut cu 25% în ultimele nouă luni, în parcurile industriale din Oradea”, afirmă Cupşa, evidenţiind beneficii ale prezenţei acestor platforme industriale, chit că angajaţii sunt în bună parte navetişti, iar aportul la bugetul local este, în continuare, mic. „Locuri de muncă mai multe şi mai bine plătite”, spicuieşte Cupşa din programul de guvernare PNL, afirmând că reţeaua de parcuri industriale din Bihor rămâne o prioritate PNL.
Parcuri de la stânga la dreapta!
Chit că şi conducerea UDMR-PSD-ALDE de la Consiliul Judeţean are acelaşi obiective, la Tileagd, Salonta şi Beiuş. Liberalii plusează, însă, la Aleşd, Marghita, Salonta – Tinca, Ştei şi Valea lui Mihai! Cupşa aduce în discuţia scrisorile trimise de agenţia Primăriei – ADLO – către primăriile din judeţ, pe care le îmbie la proiecte industriale în parteneriat cu Oradea. „Ştim să le înfiinţăm (parcurile industriale – n.red.), ştim să le administrăm bine. Sprijinirea antreprenorilor locali este o prioritate a programului nostru de guvernare. Antreprenorul local nu are unde pleca, va da stabilitate. În parcurile industriale vor fi alocate zone speciale pentru antreprenorii locali, de asemenea pentru cei ce vor să prelucreze producţia agricolă a judeţului”, afirmă Cupşa, care susţine că „Oradea este reucnoscută la nivel naţional în privinţa parcurilor industriale”. Cupşa afirmă că vrea să pună accent pe favorizarea antreprenorului local, în ciuda faptului că nici măcar în Oradea acest accent nu este unul pregnant. „Vom reechilibra balanţa între investitorul străin şi cel român. Vrem un ajutor de stat de 1 miliard de euro pentru IMM-uri. Vrem să promovăm interesele antreprenorilor locali, promovându-le produsele”, spune deputatul.
Şi totuşi, legile
Cum sunt, totuşi alegeri parlamentare, nu locale, Cupşa aduce în vedere şi priorităţile legislative: modificarea Codului Fiscal pentru ca etapizat, în patru ani, să se ajungă la o cotă unică de 16% pentru TVA, impozit, doar CAS (asigurări sociale) 16%, împreună angajat+angajator. „Vom încuraja munca, printr-un Cod al Muncii flexibil, pentru ca angajatul care doreşte să muncească să poată s-o facă. Vom elimina din Codul Muncii discrepanţele actuale. Vom amenda şi Legea Educaţiei Naţionale – pentru că vom avea muncă calificată doar dacă vom educa şi califica personalul prin şcolile profesionale, liceele profesionale şi şcolile de profil.
Infrastructurile lui Popa
Cornel Popa, candidat PNL pentru Senat, insistă pe retorica ce vizează infrastructura deficitară a Bihorului, lăudându-se, în acelaşi timp, cu realizările sale din acest domeniu: „Îmi doresc să menţinem Bihorul pe locuri fruntaşe, să îl dezvoltăm şi mai mult şi în acest scop să avem aliat un guvern liberal”, afirmă Popa, pomenind de necesitatea legării Oradiei de Bucureşti pe calea aeriană, rutieră (autostradă) şi feroviară (electrificarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor). Altfel, Popa subliniază cum construirea Centurii Oradea pe patru benzi, în loc de două benzi, se datorează insistenţelor sale, pe timpul ministrului PNL de la Transporturi, Ludovic Orban. „Altfel, ar fi rămas o potecă”, se exprimă plastic fostul şef al Consiliului Judeaţean. Cu astă ocazie, Popa a enumerat investiţii făcute de CJ Bihor în timpul mandatului său, precum Sudrigiu – Padiş (finalizat, de fapt, în mandatul Popa – n.red.), Tăşnad – Marghita, Leş – Tinca – Ucuriş (nefinalizat, încă). Pe acest din urmă drum sunt, însă, probleme. Iar Popa le evidenţiază profilactic, pentru a nu fi atacat de actuala conducere UDMR-PSD a CJ Bihor. „Drumul Leş – Tinca, prin zonele de pădure creează fisuri. S-a ajuns la concluzia că fisurile apar datorită prezenţei în baza drumului a unor argile contractile. Drumul este în garanţie – în mod normal trebuie înlăturate de către constructor. Sunt convins că aceste lucruri trebuie ştiute aşa cum sunt ele, nu denaturate şi aruncate în sectorul politicului”, afirmă prevăzătorul liberal, care-şi trece la capitolul realizări inclusiv staţia de tratare a gunoiului de la Oradea, precum şi site-ul www.transportbihor.ro, la pachet cu trecerea reabilitării DN76 din împrumutul la BEI la finanţarea pe fonduri UE, „deşi nu era în panoplia CJ Bihor”…
Popa admite că Autostrada Transilvania „rămâne aceeaşi durere”, afirmând că e o prioritate. O prioritate, însă, niciodată respectată.
Citiți principiile noastre de moderare aici!