Acest lucru este valabil inclusiv pentru Submăsura 6.3 – Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici.
Prima parte a unui plan de afaceri cuprinde datele generale referitoare la solicitant, precum denumirea solicitantului, forma sa juridică, datele de identificare ale solicitantului, obiectul de activitate. A doua parte a planului de afaceri care trebuie redactată se referă la descrierea istoricului activităţii: principalelor elemente din activitatea solicitantului din ultimele 24 de luni, modalitpţii de înregistrare a exploataţiei etc.
De asemenea, este foarte important ca solicitantul de fonduri europene să prezinte în cadrul Planului de Afaceri şi situaţia actuală a exploataţiei, potrivit modelului prezentat pe site-ul AFIR. Următorul capitol din cadrul unui plan de afaceri, aferent investiţiilor în ferme mici, se referă la calculul valorii producţiei standard (SO).
De urmat
Solicitantul va trebui să realizeze şi un tabel cu bazele sale de producţie, în care va include detalii despre localitatea în care se află terenul, suprafaţa sa, tipul de proprietate, precum şi detaliat tipul de folosinţă al lui ca suprafată (cât arabil, pajişti, sere, pomi, vii sau alte categorii).
O a treia etapă în elaborarea unui plan de afaceri se referă la obiectivele şi detalierea investiţiilor propuse pentru atingerea acestora. Acest capitol va prezenta detaliat obiectivele care se propun a fi atinse prin realizarea invesţitiilor menţionate în Planul de afaceri. Se vor descrie detaliat măsurile care se vor lua pentru creşterea veniturilor exploataţiei, prin restructurare şi/sau modernizare, alte modalităţi de îmbunătăţire a exploataţiei, fătă de situaţia prezentată la momentul depunerii Cererii de Finanţare în anul 0. Pentru a elabora un plan de afaceri cât mai cuprinzator, solicitantul va nota şi tipul şi cantitatea produselor obţinute în timpul implementării proiectului, inclusiv oportunităţile de piaţă.
A cincia etapă este graficul de eşalonare al investiţiei care trebuie să fie exprimat din punct de vedere valoric pe luni şi activităţi şi să ţină cont de următoarele: pentru sectorul vegetal şi zootehnic perioada de implementare şi termenul de depunere a celei de a doua tranşe de plată nu va depăşi 33 luni de la data semnării Deciziei de finanţare, iar pentru investiţiile realizate în sectorul pomicol termenul de depunere a celei de a doua tranşe de plată nu va depăşi 57 luni de la data semnării Deciziei de finanţare.
Evaluarea principalelor riscuri
În această parte, solicitantul va face o scurtă prezentare a principalelor riscuri care se pot identifica pe parcursul implementării proiectului, cauzele şi efectele acestora asupra producţiei totale obţinute şi după caz, modalităţile de combatere a acestora. În ultima parte a planului de afaceri se va face o sintează a veniturilor, cheltuilelilor, precum şi a rezultatelor financiare la nivel de exploataţie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!