Problema este în atenția autorităților, însă furnizorul nu a oferit răspunsuri clare. În noiembrie 2024, Electrica Furnizare a anunțat schimbarea procedurii de transmitere a indexului autocitit pentru energia electrică, decizie care trebuia să se aplice din ianuarie 2025. Conform companiei, perioada de autocitire în județul Bihor a fost stabilită între 20 și 24 ianuarie 2025, iar indexul putea fi transmis prin aplicația MyElectrica, asistentul virtual E-chat sau TelVerde.
Totuși, consumatorii din Bihor și din alte regiuni au semnalat probleme cu aceste canale de comunicare. Aplicația MyElectrica nu a funcționat corespunzător, iar TelVerde nu a oferit suport, în timp ce personalul companiei nu a furnizat explicații clare.
Un cititor a menționat: „Nu am primit nicio factură din luna noiembrie… Ar trebui să îmi restituie niște bani pe două luni plătite anticipat”. Un alt consumator din Oradea a relatat o factură nejustificat de mare pentru o garsonieră, explicând: „Am primit o factură de 600 de lei pentru o lună, în condițiile în care locuiesc într-o garsonieră și plăteam până acum în jur de 50-60 de lei/lună”.
Problemele s-au agravat pentru alți consumatori, care au raportat lipsa facturilor de luni întregi și erori de calcul, cum ar fi sume enorme de plată (până la 5.000 de lei).
Un locuitor din Bihor ne-a declarat: „Aplicația funcționează, dar de mai bine de trei luni ne arată că nu avem nimic de plătit, deși ne-au venit facturi de 3.000-5.000 de lei”. În plus, angajații companiei le-au comunicat că „li s-a spart baza de date” și că facturile au fost trimise la București, pentru a fi recalculate.
Atacată cibernetic
Pe lângă aceste întârzieri, o nouă taxă pentru energia electrică a fost introdusă în 2024, dar a fost amânată în decembrie 2024 până în luna aprilie 2025. Ca urmare, furnizorii au retras taxele percepute între octombrie și decembrie 2024. Clienții au primit facturi stornate pentru a corecta aceste erori, iar ulterior au fost emise facturi recalculate.
Electrica Furnizare a explicat într-o declarație oficială, că, „în contextul atacului cibernetic la care a fost supus Grupul Electrica, se pot înregistra disfuncționalități în interacțiunea cu clienții”. Compania a confirmat că pot apărea întârzieri în procesarea plăților și a asigurat consumatorii că facturile vor fi disponibile în aplicația MyElectrica „în perioada imediat următoare”. De asemenea, aplicația MyElectrica a fost nefuncțională o mare parte din luna decembrie 2024 din cauza aceluiași atac cibernetic, lucru ce a amplificat frustrarea clienților care nu au putut obține informații sau rezolva problemele legate de facturi.
În acest context, consumatorii rămân nemulțumiți și așteaptă soluționarea rapidă a problemelor, dar și o comunicare mai transparentă din partea Electrica Furnizare, pentru a evita alte întârzieri sau erori în facturare.
Trimite articolul
Xnu stiu de ce se plang unii ca de -2-3 luni nu au primit facturi
Eu din 2022 august nu primesc facturi de la electrica
-
le vezi online
Eu am primit 2 facturi mari una în august suma de 2000 lei și alta in Sep 1700 ….de obicei factura ii de 150 lei maxim… iar într o luna am primit o factura de 0 lei :))