Pe de o parte, laudă cu toată gura constructorul orădean Selina – Trameco, care ajunge la 20% din lucrare și promite să termine cei 5,35 de kilometri, ce ne leagă de autostrada ungurească, până la finalul acestui an. Cu tot cu pasaje, coborâri și ieșiri de pe autostradă, ce duc numărul kilometrilor de asfalt până la 11.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor critică din plin constructorii străini, iar de această dată îi nominalizează pe austriecii de la Strabag. Aceștia au contestat, pentru a doua oară (!), rezultatul licitației pentru lotul 2 de pe sectorul 3C, între Biharia și Chiribiș, câștigată tot de Trameco. Pentru că austriecii pot! Chit că, în urma primei contestații, dusă până la Curtea de Apel București, rezultatul licitației fusese pus tot în mâna și în răspunderea CNAIR. Iar CNAIR a desemnat tot Trameco, așa cum era de așteptat. În aceste condiții, devine evident că legea românească are lipsuri, iar lacunele dovedesc că este făcută prost. Cuc spune că are curaj să semneze cu Trameco și pentru lotul 2, dar nu o face. Așteaptă. Semn că, dincolo de gură, îi lipsește, totuși, curajul.
Un precedent
Merită subliniat cum, în urmă cu cinci ani, în ciuda unei contestații ce era pe rolul unei instanțe de judecată, președintele Consiliului Județean Bihor, Cornel Popa, avea curaj să își asume riscul și a semnat contractul cu constructorul Porr, tot austriac (sic!). Totul, pentru a nu pierde finanțarea europeană, câștigată pentru reabilitarea și modernizarea pistei Aeroportului Oradea! Prin urmare, iată cum administrația județeană din Bihor a avut mai multă responsabilitate decât ditamai Ministerul Transporturilor, cu tot cu CNAIR la pachet. Semn că, dacă se vrea, se poate.
Ministrul Cuc: Constructorii străini ne blochează autostrăzile
Citiți principiile noastre de moderare aici!