Cele două proiecte au fost
discutate în cadrul unui forum public organizat
joi, de la ora 10:00, la Primăria Oradea în
cadrul proiectului„Master Plan pentru
Dezvoltarea unui Sistem Multimodal Integrat de
Transport la nivelul Grupării Europene de
Cooperare Teritorială (GECT) Oradea –
Debrecen”. Reprezentanţii
Zonei Metropolitane Oradea (ZMO) nu se
dau bătuţi în ceea ce priveşte
ringul metropolitan. Dacă nu demult
iniţiativa de construire a unei şosele la
periferia comunelor zonei metropolitane orădene a
eşuat, potrivit unor surse neoficiale, din cauza
unor interese politice, acum ZMO
încearcă să obţină fonduri
în cadrul programului de cooperare
transfrontalier. Autorităţile din
Debreţin încearcă
să procedeze în mod similar pentru
construirea unei centuri a zonei metropolitane a
oraşului maghiar.
Forum public
La forumul de joi au participat reprezentanţi ai
autorităţilor locale, ai mediului de afaceri
bihorean şi ai universităţii din Oradea
şi din Debreţin. Reuniunea a fost
organizată pentru promovarea
înfiinţării unei formaţiuni menite
să gestioneze dezvoltarea infrastructurii de
transport transfrontalier, Gruparea
Europeană de Cooperare Teritorială
(GECT).
Primăria Oradea derulează
în perioada august 2008 – decembrie 2009 un
proiect, în valoare de 225.000 de euro,
finanţat în cadrul Programului Phare CBC
2006, prin care să dezvolte infrastructura de
transport în regiunea de graniţă a
României şi Ungariei. Beneficiarul
proiectului este Primăria Oradea, în
parteneriat cu municipalitatea Debreţin şi
având drept asociaţi Zona Metropolitană
Oradea (ZMO) şi universităţile din
Oradea şi din Debreţin.
Malina Pop
Citiți principiile noastre de moderare aici!