În aceasta perioadă, comisarii CJPC Bihor desfăşoara o acţiune tematică de control privind modul de respectare a prevederilor legale, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale (carne preambalată, ouă, vopsea de ouă, ciocolată şi produse din cacao, tablete şi figurine pe bază de cacao şi grasimi vegetale, produse de patiserie (cozonac, pască, chec, fursecuri, etc), vin şi peşte. „În timpul acţiunii tematice de control au fost verificaţi 40 de operatori economici, fiind încheiate 38 de procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 100.500 de lei. Au fost oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 13.720 lei”, a declarat Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Abateri
Dintre principalele abateri constatate amintim: comercializarea cărnii achiziţionată vrac şi porţionată în unitate, fără niciun fel de etichete cu elemente de identificare; comercializarea produselor achiziţionate din Ungaria, fără a avea traducerea elementelor de identificare şi caracterizare în limba română; lipsa datelor de identificare ale importatorului sau distribuitorului produselor; elemente de identificare incomplete, conform legislaţiei privind etichetarea produselor alimentare; neurmărirea temperaturilor de păstrare – depozitare prescrise de producator prin grafice de temperatură; nerespectarea normelor privind vecinătatea produselor congelate şi neafişarea preţurilor de vânzare ale produselor într-o formă vizibilă, lizibilă, uşor de citit, fără echivoc.
„Rugăm pe această cale consumatorii bihoreni să acorde o atenţie deosebită alegerii produselor pe care le achiziţionează, în special cele alimentare, să nu cumpere astfel de produse din locuri neautorizate, să verifice caracteristicile organoleptice (aspect, culoare, miros, gust) şi să păstreze bonul de casă în vederea depunerii eventualelor reclamaţii”, a precizat Giani Bura.
CJPC Bihor asigură permanenţă pentru preluarea reclamaţiilor la numărul de telefon 0259.431.817 între orele 08:00 -16:00 şi pentru situaţii deosebite sunt pregătite două echipe de intervenţie operativă. De asemenea, consumatorii pot apela telefonul consumatorilor 0219551 (între orele 09:00 – 21:00) pentru consiliere şi informaţii referitor la modul de depunere al unei reclamaţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!