„Imaginea României în afară nu este foarte bună. Realitatea ţării, însă, este mult mai frumoasă decât ceea ce se percepe de afară”, a declarat, miercuri, la Oradea, ambasadorul Elveţiei la Bucureşti. Excelenţa Sa a condus misiunea economică de informare la Oradea. Evenimentul este o premieră orădeană, cel puţin pentru ultima decadă şi a fost organizat de Ambasadă împreuncă cu Camera de Comerţ Elveţia – România (CCE-R). Din delegaţia elveţiană au făcut parte ambasadorul Jean-Hubert Lebet, Marc Bruchezm adjunctul ambasadorului, François Pétry, preşedintele Camerei de Comerţ Elveţia – România şi CEO Holcim, Genţiana Avrigeanu, director executiv al Camerei de Comerţ Elveţia – România şi reprezentanţi ai companilor membre în CCE-R.
Au fost primiţi de primarul Ilie Bolojan, prefectul Claudiu Pop, de preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa şi Delia Ungur, director general al Euro Business Parc.
Conversia profesională elveţiană
Delegaţia elveţiană a avut în program întâlniri cu reprezentanţii administraţiei locale şi ai mediului de afaceri. Liderii se află în Oradea şi în Bihor pentru a se informa despre condiţiile locale de afaceri şi pentru a intermedia legături economice cu eventualii investitori elveţieni.
Ambasadorul Jean-Hubert Lebet a punctat o similitudine între modul de pregătire a forţei de muncă în ţara sa şi în ceea ce se încearcă la Oradea prin şcoala Eurobusiness. „Avem foarte puţini şomeri în Elveţia pentru că ne pregătim oamenii în acest sistem”, a spus ambasadorul, referindu-se la instruirea la locul de muncă.
Site de promovare
Datele culese cu ocazia misiunii economice vor da conţinutul unui site de promovare a zonei ca destinaţie a investiţiilor elveţiene, a spus François Pétry. CEO Holcim a arătat că Estul Europei este o zonă apetisantă pentru investiţiile elveţiene dar că România este în concurenţă seriosă cu ofertele Bulgariei sau ale Poloniei. Implicarea tuturor instituţiilor şi crearea unei entităţi unice contact, prin site-ul respectiv, este un atu al zonei.
Ca minusuri, Petry a punctat slaba predictibilitate şi stabilitate fiscală la nivel naţional. „O investiţie mare este gândită pe 10-20 de ani”, a exemplificat omul de afaceri, arătând că în ţară, instabilitatea fiscală de la un mandat politic la altul este o piedică în calea a ceea ce a numit „big money” (investiţiile mari).
Ţară frumoasă, oameni instruiţi
Diplomat de carieră, ambasadorul a ţinut să încheie conferinţa de presă într-o notă optimist-laudativă. A spus că România este o ţară frumoasă, cu oameni instruiţi, vorbitori a mai multor limbi străine şi că aici se simte în siguranţă. „Românii sunt prea critici cu ei înşişi”, e concluzia ambasadorului, care a punctat că lupta contra corupţiei pune ţara într-o lumină favorabilă în Europa.
Citiți principiile noastre de moderare aici!