Deşi aceştia şi-au dat un acord verbal la începutul lucrării, acum refuză să permită construirea arterei rutiere pe un teren aflat în concesiunea CFR, în zona podului Theodor Neş, pe motiv că acesta s-ar afla în zona de siguranţă a căii ferate. „E vorba de o lungime de 650 de metri, aflată în continuarea străzii Ecaterina Teodoroiu până la podul Theodor Neş. Construirea acestei porţiuni ar însemna să nu mai băgăm traficul pe străduţe înguste, pe Ana Ipătescu şi Bihorului”, spune primarul Ilie Bolojan.
Cum proiectul drumului expres a fost edificat pe o promisiune, acum neonorată de CFR sau Ministerul Transporturilor, executivul mai face o tentativă de a-şi putea construi drumul aşa cum l-au desenat proiectanţii. Din moment ce oraşul nu-l poate primi gratis, edilii vor încerca să convingă CFR şi Ministerul Transporturilor cu bani.
Administraţia Imobiliară Oradea a întocmit un proiect de hotărâre care prevede preluarea în folosinţă prin închiriere sau prin subconcesiune de către muncipiul Oradea a suprafeţei de 13.588 mp.
„Deoarece procedura transferului fără plată a suprafeţei menţionate necesită o pregătire îndelungată, care va depăşi termenul prognozat pentru punerea în funcţiune a investiţiei, prin proiectul de hotărâre Consiliul Local Oradea va mandata primarul Ilie Bolojan pentru negocierea unui contract de închiriere sau subconcesiune între municipiul Oradea şi Compania Naţională de Căi ferate pentru luarea în folosinţă a suprafeţei de teren, respectiv darea acordului de principiu pentru preluarea în folosinţă prin chirie sau subconcesiune a terenului respectiv”, transmite Primăria printr-un comunicat de presă.
Bani pierduţi
„Sper să putem rezolva această problemă juridică şi această procedură pentru ca să putem închide cu succes proiectul drumului expres până la finalul anului 2015”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Dacă şi aceste negocieri eşuează, proiectul intitulat „Decongestionarea traficului rutier şi îmbunătăţirea mobilităţii populaţiei pe coridorul transfrontalier de legătură Oradea – Biharkeresztes” finanţat în cadrul programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007-2013 îşi va fi atins obiectivele în proporţie de 80%. Asta înseamnă că banii rămaşi necheltuiţi se pierd. „Nu vom primi corecţie financiară dar nici nu vom putea cheltui banii rămaşi”, zice primarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!