O comunitate care se autoorganizează din interior, un sistem despre care antreprenorul Dragoș Anastasiu consideră că e capabil să se reformeze tot din interior.
Fondatorii SuperTeach, Dragoș Anastasiu și Felix Tătaru, s-au întâlnit, în premieră, cu presa, într-o conferință online pe platforma zoom. Felix Tătaru a profitat de ocazie pentru a spune că această criză provocată de pandemie i-a găsit pe fondatorii SuperTeach prinși în planuri îndrăznețe. Până în 2023, ei își propun ca această comunitate să aibă 50.000 de membri. SuperTeach coagulează comunități cu mentalitate deschisă, formate din profesori, reprezentanti ai instituțiilor de învățământ și ai autorităților locale, ONG-uri și companii care pot susține investiții în educație.
Inspirație și motivație
Conferințele SuperTeach reprezintă o formă de a oferi profesorilor români inspirație și motivație pentru educație. Felix Tătaru a vorbit despre un sondaj intern, la care au răspuns 1.087 de profesori din comunitate. Conform acestuia, 88% dintre profesori au ales să continue cursurile online în această perioadă, iar 78% dintre cei chestionați consideră că această situație este o oportunitate pentru digitalizarea în educație. Felix Tătaru a vorbit despre faptul că unii profesori nu au certitudinea că este bine ceea ce fac. Fondatorul SuperTeach a mai oferit detalii conform cărora, 62% dintre profesorii chestionați au spus că prezența la cursuri este de peste 70%.
„Nu credem că în toată țara este așa, ne referim la comunitatea la care suntem conectați”, a subliniat Felix Tătaru. Acesta a mai adăugat că 71% dintre profesori au ales să nu facă testări în această perioadă. De asemenea, 27% dintre profesori au spus că reușesc să predea peste 75% din materie, iar jumătate peste 50%. Menționăm că înainte de închiderea școlilor, majoritatea dascălilor predaseră 70-80% din ceea ce prevedea curricula. În ceea ce privește nevoia de suport, 24% au declarat că l-au primit. „E bine, se putea și mai bine, dar cred că putem să apreciem că au primit suport”, a spus Felix Tătaru, care a preferat să aibă o abordare optimistă.
Din perspectiva impactului emoțional, 60% dintre profesori au mărturisit că au simțit stresul, dar l-au gestionat, în timp ce 16% dintre profesori au recunoscut că s-au simțit copleșiți de noua situație. Felix Tătaru explică aceste situații prin faptul că profesorii sunt frustrați că nu toți cursanții participă la lecții online. Acesta a specificat că 95% din cadrele didactice sunt femei, iar în această perioadă, ele trebuie să fie și mame și dascăli în același timp. Folosirea tehnologiei în predare a fost prezentată apoi ca o oportunitate de dezvoltare, un moment în care profesorii sunt provocați să ajungă la nivelul copiilor din această perspectivă.
În conferință a intervenit și autorul volumului „Manifestul educației”, trainer şi speaker în dezvoltare personală, Andy Székely, care a spus că profesorii sunt lideri și că, în perioadele de criză, liderii ies la suprafață. Acesta afirmă că este gata, lunar, să „ia pulsul” profesorilor și că a pregătit câteva webinarii, precum „Ce învățăm de la criză și folosim la clasă”, „Teoria autodeterminării și trei nevoi pshihologice de bază”. Fondatorul Institutului de Dezvoltare Personală, Cristina Gheorghe, autoare a unor proiecte în care succesul ține cont și de suflet, susține că omul poate crește doar lucrând în armonie pe toate cele trei dimensiuni ale sale: cognitivă, emoționala și spirituală. Ea a vorbit despre avantajele digitalizării în educație, despre faptul că în această perioadă, dascălii cu mentalitate deschisă au oferit educație personalizată, fapt care a avut ca rezultat accelerarea învățării.
„Profesorii cu mentalitate deschisă se întreabă de ce nu intră copiii la ore online, de ce nu citesc și nu vorbesc cu părinții. Spre exemplu, un copil de clasa a II-a citea Harry Poter, 1.000 de pagini și se simțea descurajat. I-a fost recomandată o carte pentru nivelul lui”.
Întrebat în conferință de presă despre posibilitatea de transforma proiectul SuperTeach într-un proiect național, guvernamental, Dragoș Anastasiu a spus că există programul România educată. Conform opiniei sale, el a observat cu tristețe că din acel program lipsește conceptul de atitudine, baza schimbării sistemului. Un parteneriat public privat ar putea fi soluția. La rândul său, Felix Tătaru a spus că antreprenorii care au generat SuperTeach nu bat la ușa Ministerului Educației doar cu o idee, ci au demonstrat deja că se poate face ceva. În ceea ce privește obligativitatea cursurilor online, aceasta nu este posibilă atât timp cât 99% din cursuri se țin de pe laptop-urile profesorilor.
Trimite articolul
Xce bine că avem oportunism! sunt oportuniștii binelui și ai luminii, bă, valorilor care sunteți voi valori