Joii, secretarul general al PDL Bihor, Mircea Matei, a remarcat că Oradea e municipiul cu cele mai multe sensuri giratorii. Matei a criticat sensul giratoriu „Cele Trei Crişuri”, căruia nu-i vede rostul. „Era indicată o variantă de fluidizare cu semafoare. De asemenea, trebuiau să aibă la bază un studiu de circulaţie”, spune Matei.
Pedelistul se arată şocat de traseul pe care trebuie să-l aibă un şofer ce vine dinspre Cluj şi doreşte să ajungă în Centru. „Eşti nevoit să faci două «S-uri», la stânga, apoi la dreapta şi tot aşa”. De asemenea, Matei a observat dificultatea cu care pot intra în giraţie şoferii ce vor parca în parcarea din faţa Calipso, în Piaţa Independenţei. „Cum ieşi din parcare, eşti înscris obligatoriu pe o bandă ce o ia la dreapta, spre Clujului. Cu mare greutate reuşeşti să intri în sensul giratoriu, pentru a ajunge acolo unde doreşti!”, a opinat Matei, care e curios şi de suma finală ce va fi cheltuită cu acest sens giratoriu.
Ghitea dixit
În contextul observaţiilor lui Mircea Matei, directorul tehnic din Primărie, Mircea Ghitea a ţinut să ne spună joi că, de fapt, sensul giratoriu a fost realizat din cauza necesităţii schimbării traseului tramvaielor în Piaţa Independenţei – Cele Trei Crişuri. Ghitea spune că garanţia în contractul cu Siemens prevedea anumite condiţii. Mai pe româneşte, tramvaiele Siemens au nevoie de trasee cât mai puţin curbate, pentru a nu se strica. De aceea s-a renunţat la curbele şinelor din Centrul Civic. Soluţia sensului giratoriu a venit, spune Ghitea, de la cei ce au realizat studiul de fezabilitate, firma Acva Cons.
Când va fi gata sensul giratoriu, nici Ghitea nu ştie. Depinde de vreme, spune el. „Contractul e încheiat pe şase luni de la începerea lucrărilor, din luna iulie. Însă e vorba despre şase luni în care să se lucreze efectiv, nu de şase luni calendaristice”, declară Ghitea, cu referire directă la faptul că pe ploaie şi temperaturi scăzute nu se poate lucra la carosabil.
C.C.
Citiți principiile noastre de moderare aici!