Din 2014, când au fost introduse, şi până acum, vânzarea de bilete prin SMS a crescut cu 146%, se arată în raportul de activitate OTL pe 2016.
Astfel, în 2014, au fost vândute bilete prin SMS în valoare de 128.429 lei, în 2015, s-au vândut de 265.676 lei, iar anul trecut vânzările au ajuns la 654.173 de lei.
Nu acelaşi avânt l-au luat şi vânzările de bilete cu două călătorii, pe hârtie. Dacă în 2015 s-au vândut 1,48 milioane de bilete, în 2016 s-a ajuns la 1,53 milioane de bilete vândute, o creştere de doar 3,2%.
Informaţii privind Plata prin SMS
1.Validarea şi consultarea plăţii prin SMS
Pentru a avea un titlu de călătorie valabil, trebuie să primiţi un SMS pe telefonul dumneavoastră, prin care să vi se confirme achiziţia, în urma comenzii făcute la numărul 7429. De asemenea, în cazul unui control, este răspunderea dumneavoastră ca telefonul de pe care s-a făcut comanda să fie asupra dumneavoastră şi în stare de funcţionare.
2.Comanda prin SMS a biletului de călătorie sau a legitimaţiei de 1 zi
Activarea biletului de călătorie sau a legitimaţiei de o zi la OTL SA prin SMS se face de pe telefonul mobil conectat la din una din reţelele ORANGE,VODAFONE, Digi.Mobil şi Telekom astfel:
a) înainte de urcarea în mijlocul de transport în comun, se trimite un SMS la numărul 7429 conţinând :
– numărul liniei cu care urmează să călătoriţi (în cazul biletului cu o călătorie)
– litera L (în cazul legitimaţiei de 1 zi)
b) în 15 secunde veţi primi un SMS de confirmare a activării titlului de călătorie care va contine un cod de control. Veţi comunica acest cod de control, la solicitarea controlorului, ca dovadă a plăţii .
3. Pretul plătit pentru SMS va fi :
– de 0,8 euro (TVA inclus), în cazul achizitionării biletului cu o călătorie. Biletul de călătorie este valabil de la momentul trimiterii SMS-ului până la momentul terminării călătoriei, dar nu mai mult de 60 de minute.
-de 3,5 euro (TVA inclus), în cazul achizitionării legitimaţiei de 1 zi. Legitimaţia de 1 zi acordă dreptul la un număr nelimitat de călătorii pe orice linie de transport urbană a OTL SA pe perioada valabilităţii acesteia… Legitimaţia de 1 zi este valabilă 24 de ore de la primirea mesajului de confirmare.
Tarifarea titlului de călătorie se va regăsi în factura de servicii a operatorului de telefonie mobilă ca tarif al SMS-ului pe care l-aţi transmis pentru activarea titlului de călătorie.
4.Verificarea legitimaţiei de călătorie cumpărat prin SMS
În caz de verificare, trebuie să prezentaţi controlorului SMS-ul primit de la numărul 7429.
Prezentând controlorului un cod obţinut în altă zi decât cea în curs, acesta va fi atenţionat asupra codului prezentat de dumneavoastră ca fiind EXPIRAT, iar în cazul unui cod fals ca fiind INVALID.
5.Achitarea călătoriei de pe un telefon mobil pentru mai multe persoane
Există posibilitatea achitării călătoriei pentru mai multe persoane de pe acelaşi telefon.
Pentru aceasta va trebui să fie trimis un SMS de comandă pentru fiecare călător în parte. Fiecare din SMS-urile de răspuns primite va conţine câte un cod unic. In această situaţie, persoanele respective este nevoie să stea împreună pe întreaga durată a călătoriei. Dacă una dintre persoane îşi întrerupe călătoria, atunci celelalte persoane trebuie să se asigure că deţin telefonul mobil de la care s-a efectuat plata prin SMS pentru a putea prezenta controlorului codurile alocate fiecărui titlu de călătorie în parte.
6.Dovada plăţii prin SMS
Singura dovadă a plăţii este SMS-ul de răspuns care conţine codul unic de verificare.Dacă, din diverse motive, nu primiţi acest SMS atunci nu se consideră că aveţi un titlu de călătorie valabil. De asemenea, trimiterea unui SMS ulterior controlului nu va fi acceptată ca achiziţie a unui titlu de călătorie valabil.
Motivele pentru care nu aţi primit SMS-ul de răspuns pot fi următoarele, dar se poate să nu se rezume doar la acestea:
-nu aveţi credit suficient, în cazul unei cartele preplătite
-nu mai aveţi memorie pentru a primi mesaje noi
-aţi tastat un cod de comandă greşit
-mesajele nu ajung în serverul central din diverse motive (congestionare,căderi,etc)
-nu aveţi semnal la telefon din diverse motive
Citiți principiile noastre de moderare aici!