Una dintre cele mai lungi fisuri porneşte de lângă intersecţia Pieţii Unirii cu Strada Vasile Alecsandri şi ajunge până lângă spaţiul verde din vecinătatea statuii lui Mihai Viteazul.
Cauza acestor defecţiuni rămâne de stabilit – fie că e vorba de temperatura scăzută din ultimele zile sau de un viciu de fundaţie, pavajul nu poate rămâne aşa cum se prezită acum.
Luni, în prima zi de lucru din acest an, reprezentanţii Primăriei au luat la cunoştinţă despre problema din Piaţă şi ne-au declarat că aceasta va fi pusă în vedere constructorilor şi proiectanţilor, din moment ce lucrarea nu a fost recepţionată de executivul local.
Probleme de fundaţie?
„În mod normal, tot platoul este împărţit în caroiaje. Turnarea betonului de sub pavaj s-a făcut cu rosturi de dilatare, rosturi care sunt şi între porţiunile de pavaj. Dacă aceste rosturi nu sunt destul de dese e posibil să apară crăpături”, spune Ioan Maghiar, manager de proiect al lucrării.
Acesta spune că orice neajuns va fi remediat, „contractul prevede o garanţie de zece ani pentru materiale şi pentru manoperă, atât pentru plante cât şi pentru celelalte lucrări, pentru materiale şi manoperă”.
Managerul de proiect insistă că problema fisurilor din pavaj nu are legătură cu ceea ce anticiparesă contestatarii acestei variante a proiectului – că porfirul adus din Italia, unde iernile sunt blânde, ar fi mai puţin portrivit cu clima rece a iernilor orădene. „Caietul de sarcini prevede clar că comportamentul materialelor trebuie să ţină cont de specificul oraşului, inclusiv de condiţiile meteo specifice”, insistă Ioan Maghiar.
În concluzie, acesta spune că executivul va solicita „o soluţie de la executanţi şi de la proiectant”. Lucrarea din Piaţa Unirii este, totuşi, departe de a fi terminată. Din cauza temperaturilor negative, e puţin probabil să se poată lucra la pavaj, motiv pentru care echipele de italieni care au muncit până în ultima zi a anului trecut, nu au revenit încă în Oradea. Aceştia mai au de lucru la pavajul care trebuie aşezat în zona stăzii Avram Iancu şi trebuie dat cu răşină pe câteva porţiuni. Ca o surpriză, la revenirea în şantier îi aşteaptă şi noua provocare de a ţine împreună un pavaj care cedează înainte de a fi intrat în rutina traficului obișnuit.
Citiți principiile noastre de moderare aici!