Un email anonim, trimis pe adresa presei locale și centrale atrage atenția asupra apariției Covid 19 între angajații societății locale de transport în comun, „o infectare care până acum, a fost tratată de conducere într-un mod neserios ducând astfel la înmulțirea cazurilor atât la angajați cât și la călători”.
În replică, conducerea OTL SA spune că e vorba de un unic caz și că a acționat prompt, conform celor dictate de Direcția de Sănătate Publică.
Fără testare
„Angajații nu au fost niciodată trimiși să își facă un test Covid, chiar dacă ei sunt cei mai expuși la contactarea noului virus, fiind 8 ore, 5 zile din 7 și uneori chiar și 7 zile din 7, la locul de muncă fără a primi măști, dezinfectanți și mănuși, și dacă au primit, a fost doar la începutul pandemiei. Caseritele, controlorii dar și personalul nu este testat în fiecare zi cu termometrul, așa cum ar fi normal”, scrie reclamantul anonim.
Răspunsul conducerii OTL SA, oferit de directorul economic Romeo Nica, e că „controlorii au primit zilnic măști, mănuși și dezinfectant. Noi, i-am controlat să vedem dacă le folosesc, am găsit pe unii care nu poartă mănuși care au acuzat dermatite, dar pe miciunul fără mască. Se dă masca la intarea în schimb, dacă unul a vrut mai multe, a putut lua. Nu știu să fi fost o problemă cu asta. Nu avem cazuri de Covid între șoferi și vatmani, se știe că ei sunt izolați în cabine și nu interacționează cu alții în timpul serviciului. Eu vreau să amintesc că noi am testat cu termometrul cu infraroșu de la bun început, când încă nici în vamă nu era instituită măsura. E o răutate să spui că nu verificăm personalul la temperatură”, insistă el.
Nica admite că OTL SA nu a făcut testări în masă. Practica e uzuală în Oradea, între companiile mari, dar de regulă se face după apariția primelor cazuri între angajați. „Noi testăm după cum avem instrucțiuni de la DSP, nu ne apucăm să ne jucăm de-a testarea, de capul nostru. Țin să reamintesc călătorilor că noi dezinfectăm mijloacele de transport în comun de cel puțin două ori pe zi”, mai spune directorul.
Cazuri între controlori
Reclamantul anonim insistă că există cazuri confirmate de infectare cu Covid între controlori „doar la un schimb, însă celălalt schimb este prezent prin stațiile de tramvai și autobuze chiar dacă în decursul săptămânii trecute toți au avut contact cu o persoană confirmată Covid. Se plimbă prin stații doar pentru a face călătorii să își cumpere bilete, însă nu sunt conștienți că la rândul lor pot fi infectați, transmițând virusul și la călători”.
El consideră că „toți angajații ar trebui să fie în izolare atât pentru sănătatea lor și cât pentru a cetățenilor din jurul lor” și acuză că „DSP-ul știe de situația lor, însă conducerea OTL nu a avut nici acum o reacție la acest subiect, chiar seful controlorilor a pus la indoiala izolarea lor”.
Anonimul mai zice că „cel care este infectat a fost prezent printre călători în ziua de luni, camerele de supraveghere pot să confirme acest lucru”.
Directorul Nica precizează că „fratele unui controlor a fost depistat pozitiv, duminică, probabil. Controlorul nostru a făcut testul și a ieșit pozitiv. Ancheta DSP a stabilit că trebuie să intre în izolare opt dintre cei nouă de pe primul schimb, dar noi, conducerea am considerat că e mai bine să fie izolați toți nouă. Vor sta izolați până în 18 octombrie”.
Controlorilor de pe celălalt schimb li s-a limitat munca – nu mai au acces în mijloacele de transport în comun în mers, verifică biletele în stații și fac mentenanța aparatelor POS pentru bilete la capătul de linie.
Trimite articolul
XCei din stații ce verifică? Au ei competență acolo să mă verifice dacă am bilet valabil la coborâre? Dacă nu vreau să mă opresc, nu mă poate obliga sau să mă ia de mână cu forța. Sunt pe domeniu public și nu în tramvai, am dreptul la libera circulație. Dacă ne luăm după lege, mă poate opri pe strada Republicii pe pietonală un controlor să îmi ceară bilet, iar eu sunt obligat după lege să îi prezint biletul, chiar dacă am călătorit anul trecut. Legea nu prevede și locul unde sunt obligat să prezint biletul.
-
Măi, cu tot respectul, dar sunt și eu curios, în țara asta mai are vreun cetățean vreo responsabilitate? Că aud și citesc de la toată lumea că au și cer drepturi, libertăți. Dar responsabilități mai are cineva?
-
zsizsi are dreptate, nu poti fi oprit in statie, responsabilitatea la care faci apel se manifesta atunci cand intri prin fata, autobus, tramvai, prezinti (arati) biletul, abonamentul conducatorului, validezi bilet, abonament, iar la coborare se folosesc scarile din mijloc si spate,
astea sunt responsabilitatile cetatenilor ce folosesc mijloacele de transport in comun -
Nu vreau să fentez, sau să învăț pe alții să fie șmecheri, doar legea este prea generală, nu este destul de explicită să definească exact unde pot fi tras la răspundere de către controlori.
-
“Controlorilor de pe celălalt schimb li s-a limitat munca – nu mai au acces în mijloacele de transport în comun în mers, verifică biletele în stații și fac mentenanța aparatelor POS pentru bilete la capătul de linie.” Și cum ajung la capătul de linie?
-
cu trotineta. Otl se specializeaza in trotinete mai nou. Se vede ca e conducere liberala (si) la otl, profesionalism, total
Stau în stații pe post de sperietoare, pe înțelesul tuturor, pentru ca văd comentarii aiurea.