Primarul Ilie Bolojan estima investiţia, din vorbe, la 10 milioane de euro, bani aşteptaţi din fonduri europene, prin Programul pentru Infrastructură Mare. Miercuri, aleşii locali şi-au însuşit, prin vot, studiul de fezabilitate al obiectivului de investiţie. Conform studiului de fezabilitate realizat de asocierea de firme AquaCons, Abed Nego şi Poliart, toate cu numeroase contracte de prestări cu Primărie, costul e estimat la 24 milioane de euro. Cofinanţarea în aceste proiecte este de 5%, asta pe lângă costurile neeligibile pe care oraşul va trebui să le suporte.
Durata de execuţie este de doi ani. Proiectul e situat între linia de cale ferată care se duce spre Ungaria, în zona Gării Episcopia Bihor şi şoseaua Borşului. Zona afectată e situată în spatele fostei Vămi Oradea, unde e azi Direcţia Antifraudă. E prevăzută construirea a trei linii de cale ferată pe care să se stocheze garniturile care aşteaptă să fie încărcare sau descărcate, un aliniament de depozite pentru stocarea temporară a mărfurilor, macaralele de încărcare şi descărcare. O parte dintre terenuri sunt ale statului, motiv pentru care executivul a convenit un acord de colaborare cu instituţiile acestuia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!