Protectorii consumatorilor au desfăşurat de curând o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea directă şi online a produselor cosmetice. Abaterile nu au contenit să apară. „Principalele abateri constatate fac referire la faptul că unele produse erau comercializate având aplicată o dată ca termen de valabilitate care nu se putea identifica în informaţiile originale de pe produs”, a precizat Traian Bejan, comisarul şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor.
Alte nereguli au fost întâlnite la comercializarea seturilor cadou. Acestea nu aveau informaţii asupra elementelor de identificare ale fiecarui produs component al setului. Lipsa datelor despre distribuitorul produselor, denumire şi adresa sediului social, comercializarea produselor cosmetice care nu aveau traducerea elementelor de identificare şi caracterizare reprezintă ale nereguli constatate.
Comisarii CJPC a descoperit şi faptul că erau comercializate produse cosmetice pentru care nu s-au putut prezenta o declaraţie de conformitate care să precizeze lotul de produse la care se referă pentru a putea urmări trasabilitatea produselor şi corespondenţa cu declaraţia de conformitate.
Neafişarea preţurilor de vânzare ale produselor în mod vizibil, lizibil, uşor de citit reprezintă alte abateri descoperite de protecţia consumatorilor.
Sancţiuni
În timpul acţiunii tematice de control au fost verificaţi 19 operatori economici. La nu mai puţin de 17 dintre aceştia fiind constatate abateri. „Au fost încheiate 17 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 43.000 lei”, a punctat Traian Bejan.
De asemenea, produse cu deficienţe în valoare de 19.482 lei au fost oprite temporar de la comercializare până la remedierea deficienţelor.
S.Al.
Citiți principiile noastre de moderare aici!