„Sondajele Eurobarometru ale Comisiei Europene arată că, urmare campaniilor susţinute desfăşurate de către STS, România a înregistrat succese importante în promovarea numărului 112, se află pe primul loc în domeniul informării cetăţenilor şi relevă faptul că, în ţara noastră, nivelul de cunoaştere este cel mai ridicat din Uniunea Europeană”, spune Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS. Una dintre campaniile de informare ale STS se desfăşoară în cadrul Programului „Şcoala altfel”, derulată şi în Bihor. Elevii clasei aIV-a D, de la Şcoala Dacia, învăţător Maria Floruţ, au fost ieri oaspeţii lucrătorilor din cadrul Dispeceratului 112. Gazdă şi ghid pentru copii a fost şeful OJTS Bihor, col. Ioan Roşie. Copiii au primit informaţii despre importanţa, utilitatea şi necesitatea folosirii corecte a numărului 112. Aceasta în condiţiile în care, din păcate, 70% dintre apelurile la acest număr sunt false. Conform statisticilor, în luna februarie numărul de telefon 112 a fost apelat în Bihor de 35.532 ori. Cele mai multe apeluri au fost la Ambulanţă: 7.774. Tocmai pentru a înţelege cât este de important să nu glumim apelând la acest telefon- fiindcă uneori de un astfel de telefon depinde viaţa unui om, STS a dat curs cererii şcolilor şi a răspuns afirmativ dorinţei de a interacţiona cu copiii.
Fruntaşi în UE
În acest an se împlinesc 10 ani de la primul apel la 112. De asemenea, România, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, este printre primele ţări din Uniunea Europeană care a dezvoltat soluţia tehnică eCall. În cazul unui accident auto, sistemul eCall instalat pe maşină va apela automat dispeceratul 112, o dată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul evenimentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. Comisia Europeană a felicitat în mod oficial România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru performanţele atinse, arătând că ţara noastră este pregătită pentru operarea sistemului eCall.
Citiți principiile noastre de moderare aici!