Imaginea creată în anii trecuţi de corpul de control al OTL este pusă de conducerea instituţiei pe seama mai multor factori, printre care lipsa unor condiţii de muncă, a unei remuneraţii fixe şi a supervizării lor. De asemenea, controlorii nu aparţineau de nici un departament al OTL, fiind externalizaţi regiei. OTL încearcă acum să educe controlorii, prin cursul de etică, care se pare că se va desfăşura periodic şi în viitor. Cei 25 de controlori au fost împărţiţi în trei grupe, care au urmat atât o parte teoretică cât şi una practică.
Sfătuiţi să evite conflictele
Potrivit psihologului Adela Costa, accentul a fost pus pe anumite cazuri deosebite care pot fi întâlnite pe traseu şi rezolvarea lor pe cale amiabilă. De asemenea, controlorii au fost îndrumaţi cum să se poarte cu persoanele de alte etnii şi cu cele cu dizabilităţi. Au fost învăţaţi cum să evite situaţiile conflictuale şi să acţioneze cu diplomaţie şi tact. Ţinuta, politeţea, răbdarea, seriozitatea şi punctualitatea au fost alte aspecte tratate în timpul cursului. Având în vedere că au fost semnalate şi situaţii în care controlorii au fost victime ale unui comportament necivilizat din partea călătorilor, reprezentanţii OTL atrag atenţia acestora să adopte, la rândul lor, o atitudine decentă.
Mălina Pop
Citiți principiile noastre de moderare aici!