Registrul Auto Român realizează, prin Departamentul Supraveghere de Piață (DSP), o intensă activitate de disciplinare a pieței de profil. Verificările sunt efectuate de inspectori împuterniciți de Ministerul Transporturilor și încadrați în Departamentul de Supraveghere de Piață, care urmăresc conformitatea activităților de reparații efectuate, cu respectarea condițiilor tehnice și de calitate impuse de constructorul de automobile, precum și supravegherea pieței serviciilor auto privind certificarea și/sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb și materialelor utilizate la vehicule rutiere, având ca rezultat creșterea siguranței rutiere și protecția mediului.
Întreținerea autoturismului crează întotdeauna probleme specifice. De obicei, se alege varianta unui atelier care își oferă serviciile rapid, de multe ori fără a avea autorizație tehnică de funcționare sau fără a avea posibilitatea verificărilor finale care să ateste calitatea reparațiilor efectuate.
Chiar dacă s-au trezit cu controlul RAR asupra lor, șefii service-urilor care se află în legalitate se declară mulțumiți de acțiunea RAR.
„Sunt foarte multe vulcanizări în Oradea, clienții au început să trieze vulcanizările și merg spre calitate. Oamenii încep să caute service-uri profesioniste și nu se mai mulțumesc cu cele de la colțul blocului. Este un control benefic pentru că poate să trieze foarte bine și foarte clar service-urile care își mențin standardele de calitate față de cele care nu respectă metrologii”, a declarat Arhip Sergiu, director sucursală Euromaster Oradea.
Și Fazakas Sigismund, sef de service la Reifen Trade, spune că este benefic că RAR efectuează controale pentru depistarea ilegaliștilor. „Noi suntem în regulă cu toate documentațiile, însă încercăm să explicăm și clienților ce înseamnă un service dotat și echipat cu muncitori bine instruiți în ce privește serviciile”.
Reprezentanții RAR atrag atenția clienților care își lasă vehiculele în service să se intereseze dinainte dacă acesta are autorizație de funcționare, dacă emite comandă/deviz de reparație, precum și să emită factură sau bon fiscal. Clienții pot chiar refuza să achite factura dacă nu și-au dat acceptul pentru lucrare sau dacă problemele constatate nu au fost reparate.
Reclamații online
Șapte echipe a câte doi inspectori vor controla vulcanizările din Bihor în cursul acestei săptămâni. Cei care nu sunt la zi cu documentația riscă amenzi cuprinse între 3 000 și 10 000 de lei, însă acestea pot fi și cumulate.
Clienții care doresc să reclame un service auto o pot face online, pe site-ul RAR. Anual, peste 800 de reclamații sunt investigate de insepctorii RAR. „Majoritatea reclamațiilor sunt fondate, acestea fiind făcute, de cele mai multe ori, de clienți nemulțumiți de calitatea lucrărilor efectuate” spune Mihai Teodorescu, șeful Departamentului Supraveghere de Piață.
Obiectivele acțiunilor de control desfășurate în județul Bihor
– existența autorizației tehnice de funcționare, autorizație care atestă capabilitatea tehnică a operatorului economic de a desfășura activitățile de reparații în conformitate cu prescripțiile tehnice ale producătorilor de vehicule;
– efectuarea inspecțiilor cu dispozitive, echipamente și tehnologii specifice care să garanteze că vehiculul supus activităților de reparații corespunde condițiilor și reglementărilor legale privind admiterea și menținerea în circulație a vehiculelor rutiere;
– menținerea dovezilor care să demonstreze conformitatea activităților executate cu condițiile tehnice și de calitate impuse;
– eliberarea certificatelor de garanție pentru lucrările executate, care să includă, dacă este cazul, și duratele de garanție aferente componentelor utilizate;
Citiți principiile noastre de moderare aici!