În cadrul controalelor desfășurate pe DJ 709A și DJ 792A, în zona Tinca, inspectorii și polițiștii au acordat amenzi în valoare totală de 36.300 de lei și au reținut un permis de conducere și un certificat de înmatriculare.
[eadvert]
Încărcătură depășită cu 24 de tone
Șoferul unui autotren încărcat cu lemne a fost prins cu o încărcătură cu 24 de tone peste limita maximă admisă de lege, în condițiile în care putea transporta cel mult 40 de tone. „Firma transportatoare a fost sancționată cu o amendă de 10.000 lei, iar surplusul a fost descărcat”, transmit reprezentanții CJ Bihor.
Tot joi, un alt tânăr de 22 de ani a fost prins la volanul de camion ce avea o încărcătură de 6,65 tone de material lemnos, însă masa maximă admisă era de 3,5 tone. Mai mult polițiștii au descoperit că încărcătura de lemne transportată depășea cu 0,6 metri cubi cantitatea menționată în avizul de transport al materialului lemnos.
„Pentru depășirea masei maxime autorizate a vehiculului, cel în cauză a fost sancționat cu 6 puncte amendă (870 de lei), conform prevederilor Codului Rutier. Totodată, pentru delictul silvic, acesta a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 3.000 de lei, iar cei 0,6 metri cubi de lemne transportați în plus au fost confiscați”, transmite comisar-șef IPJ Bihor, Alina Fărcuța.
Camion indisponibilizat pentru șase luni
Pe drumul drumul județean 709 A, în localitatea bihoreană Belfir, a fost prins un bărbat de 27 de ani, din Abrămuț, angajat al unei societăți comerciale din Biharia, în timp ce conducea o autoutilitară cu care efectua transport public de mărfuri (transport de pietriș), având copia conformă a licenței de transport suspendată.
„În consecință, societatea comercială din Biharia a fost sancționată contravențional pentru nerespectarea prevederilor H.G. nr.69/2012, cu amendă în valoare de 10.000 de lei. Totodată, a fost suspendat dreptul de utilizare a vehiculului respectiv pentru o perioadă de 6 luni, fiind reținute atât certificatul de înmatriculare, cât și plăcuțele cu numărul de inmatriculare”, informează Alina Fărcuța.
Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, spune că va continua discuțiile cu firmele de transport mărfuri pentru ca acestea să nu mai efectueze transporturi agabaritice care duc la deteriorarea drumurilor județene.
„Am discutat și vom mai discuta cu firmele implicate în transportul de mărfuri (materiale de construcții, lemne, moloz, etc.) pentru a-i îndemna să nu mai efectueze transporturi agabaritice care duc la deteriorarea drumurilor județene. Mai mult, vehiculele care depășesc încărcătura maximă admisă reprezintă un pericol real pentru siguranța celorlalți participanți în trafic, a cetățenilor și a bunurilor”, a precizat Mircea Mălan.
Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.
Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993, în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.
Trimite articolul
XUnde esti mai sofer de tir care explicai zilele trecute la accidentul camionului Lancetti ,ca voi sunteti experimentati si blablabla….?
Pai acum nici nu ne mai mira ca nu puteti opri cu clee 40 de tone incarcate +24 peste, 64 tone in total , nici nu ne mai mira ca distrugeti bordurile si drumurile , ca faceti explozie pe roti…ca nu puteti manevra masina usor …..etc.
Voi nu respectati legea si tot voi va plangeti ca nu puteti conduce de noi astia care nu avem km cu fata , cat aveti voi facuti cu spatele ( cu greutate peste limita admisa).
-
Dacă autocamionul nu este condus îmtocmai de administratorul firmei de transport, șoferul este doar un pion pe tabla de șah și trebuie să facă ce îi ordonă “regele” adică patronul firmei. Nu vrea, pa, eject, că mai stau mulți la rând să lucreze.
-
Un contract de munca desfacut in acest fel se poate reclama, ha ca stim ca si soferii de camioane sunt mana in mana cu sefii lor. Nu te obliga absolut nimeni sa faci magarii pe sosele. Ai incarcat peste, raspunzi.
-
Suspendat permisul anulata licenta interdicție de a mai deține licenta pana la confiscarea camionului ar fi masuri adevărate pentru combaterea acestor încălcări ale legii,pe mine ca sofer nu ma poaye obliga nimeni sa incerc legea sa fie clar pentru toți șoferi dar unii se complac sa o faca
CITITI LEGEA CARE SPUNE CA ESTE RASPUNZATOR SI EXPEDITORUL MARFI CARE TREBUIE AMENDAT
Așa-i, când nu ești de-al “case-i”,sau n-ai plătit “taxa de protecție”…
“pățăşti”
-
Degeaba va agitati si doar povestiti.
Povestitorii fac asta, numai.
Soferul de tir care v-a raspuns saptamana trecuta a precizat ceva ce ar trebui verificat atent.
Ca in acest domeniu s-au inmultit nunarul celor ce participa, fiind veniti din alte domenii care nu au treaba cu transportul doar ptr. ca se urmaresc a se castiga sumele de bani care se platesc in acest domeniu.
Si ca doar unii sunt profesionisti cu adevarat, altii fiind doar participanti.
Fiind fost sofer care am.lucrat 22 de ani efectiv in Romania, in intreaga Europa si in Asia (acum ma ocup cu alte celea), eu l-am urmarit atent si i-am dat dreptate.
Omul nu abera.
Cat priveste regulile din transport…..
Conventia CMR, la care Romania este parte, spune clar ca soferul raspunde de incarcatura, de asezarea si asigurarea marfii cat si de integritatea sa pe perioada transportului pina la livrarea la destinatie!!!
Deci, firme are parte de raspundere legala, dar soferul duce adevarata raspundere.
Pot sa va spun ca o incarcatura chiar nunai cu 2 – 3 tone peste capacitatea vehiculului, o simti in momentul.urcarii la volan si a miscarii de pe loc.
Soferul nu poate invoca ca el nu a stiut, ca el nu putea cere sa nuni se incarce supratonaj, etc…
Ala cu lemnele stie ca acolo, daca face un simplu calcul despre volum al metrilor cubi de lemn transportat, brusc descopera ca lungimea × latimea × inaltimea ii da un … 50 metri cubi!!
Iar daca e lemn de fag, un metru cub are greutate de 0,90 tone, stejarul are 1,12- 1,25 tone, bradul si molidul 0,60-0,65 tone, etc…, depinde cat de uscat sau proaspat taiat din padure este.
Cand ai 50 de metri cubi de fag, sigur ai 45 – 47 tone greutate marfa.
La capacitate legala de transport de 25 tone.
Asta o stie si militianul care circula in spatele lui cu masina personala si il poate opri si verifica.
Singurii care declara intotdeauna ca asa i-a zis sefu’, sau ca nu are habar cat e incarcatura, sunt soferii prinsi in situatie.
Permanent si continuu!?
Dar cand fac ciubuc cu masina firmei la care lucreaza, cand ii duc la unul o bascula de nisip, de balastru sau lemne de foc, toti stiu exact cati metri cubi sunt, cate tone (ca e ud si e mai greu cu 0,30%), ca l-a incarcat cu excavator cu cupa de 3 metri cubi si i-a pus 6 cupe, etc….
Asta ca sa poata cere bani la destinatar cat vor ei.
Atunci stiu cu adevarat totul, ca incaseaza ei.
In final este o cardasie, intre firmele de distributie sau care vand si produc marfuri, societati beneficiare, firme de transport si soferii “profesionisti” care circula pe drumurile publice.
Pina nu vor plati TOTI, la comun, nu se vor stopa chestiile astea.
Cat despre soferi care sunt cu adevarat profesionisti, pot sa sustin ca doar privind la cauciucuri dupa ce esti incarcat , iti poti da seama ca ai supratonaj.
Doar ca numai unii sunt cu adevarat profesionisti, asa cum spunea si Soferul de Tir saptamana trecuta.
Recititi postarile lui.
Eu am facut-o acum cateva minute inainte de a scrie acest mesaj extrem de lung ptr. unii. -
Asa-i, de firmele mari nu o sa se lege niciodata. Ar ajunge sa mearga pe e60, de la balastiere spre Oradea in fiecare zi merg sute de basculante de abia se mai tarasc pe drum, atat sunt de incarcate…