Conform tematicii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în perioada 15-25.01.2013, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc). „Acţiunea tematică de control s-a desfăşurat la 43 de operatori economici, la 35 dintre aceştia fiind constatate abateri. Au fost încheiate 35 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 70.000 lei”, ne-a informat Giani Cătălin Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Deficienţe
În timpul acţiunii tematice de control au fost constatate mai multe abateri. Una dintre acestea era lipsa informaţiilor specifice privind vânzările cu preţ redus: data de debut, perioada pe care urmează să se desfăşoare sau informaţia „în limita stocului disponibil”, sortimentul de produse la care se referă reducerea de preţ, etc. Unele societăţi nu respectau prevederile privind exprimarea preţurilor produselor supuse vânzării cu preţ redus, iar altele aveau abateri de la modul de informare al consumatorilor privind caracteristicile produselor textile – denumire produs, compoziţie fibroasă, mod de întreţinere, mărime, eventuale tratamente chimice aplicate, ţara de origine a produselor, datele de identificare ale producătorului, importatorului sau distribuitorului. Nu în ultimul rând, o altă deficienţă constatată de CJPC Bihor era neafişarea preţurilor de vânzare ale produselor într-o formă vizibilă, lizibilă, fără echivoc.
Sfaturi
„În cazul ofertelor cu reduceri de preţ, fiţi foarte atenţi la încasare dacă se aplică acea reducere de preţ. Dacă este posibil, verificaţi la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă dacă preţul afişat este şi cel ce va fi încasat”, îi sfătuieşte Giani Bura pe consumatori. Acesta le cere consumatorilor să nu ezite să solicite informaţii suplimentare ori de câte ori sunt nelămuriţi sau au dubii privind o campanie publicitară făcută prin orice mijloace.
Bihorenii sunt îndemnaţi să nu achiziţioneze produse oferite la promoţie dacă nu există toate informaţiile referitoare la acea promoţie: perioada de desfăşurare a promoţiei, informaţii despre produsele oferite la promoţie (denumirea, cantitatea, preţul pachetului promoţional, preţul produselor comercializate individual pentru a putea calcula diferenţa dintre preţul individual şi cel al pachetului promoţional). Consumatorii pot sesiza CJPC Bihor la telefon 0259.431.817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/a şi prin email la adresele: bihor@opc.ro, reclamaţii.bihor@opc.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!