Comisia Municipală de Urbanism și Amenajare a Teritoriului (CMUAT) a analizat 60 de proiecte, dintre care, jumătate au fost studiate în comisia de urbanism și cealaltă jumătate adusă în atenția comisiei operative.
„Unul dintre proiecte a fost discutat în perspectiva lucrărilor care vor viza consolidarea contraescarpei vestice a șanțului Cetății, situat în apropierea parcării Park&Ride. Contraescarpa vestică a șanțului Cetății, până la decaparea pământului situat în partea de vest a acesteia, necesară pentru realizarea parcajului colectiv, era un zid de sprijin de tip mixt (format din cărămidă și piatră), cu o elevație variabilă, de circa 3-4 metri”, a transmis Primăria municipiului Oradea într-un comunicat de presă.
Aspectele ce pot provoca accidente
Lungimea totală măsurată a zidului este de 90,90 metri, iar starea contraescarpei este pe alocuri precară, chiar periculoasă în anumite zone, și necesită intervenții urgente de consolidare. De asemenea, contraescarpa prezintă probleme structurale. Degradările paramentului dinspre șanțul Cetății sunt în primele două rânduri de cărămizi (sau primul rând de piatră), dar sunt mult mai mari în anumite zone.
„Paramentul interior (dinspre parcare) se caracterizează printr-o zidărie mixtă, iar grosimea existentă a contraescarpei variază între 0,60 metri și 1,20. Coronamentul contraescarpei este complet distrus”, se mai arată în comunicat.
Pe parcursul timpului, au fost realizate lucrări de reparații necorespunzătoare, precum rezidiri, retezări și cămășuiri locale ale zidăriei cu cărămizi nepotrivite. Astfel, se impun realizarea următoarelor lucrări: curățarea contraescarpei, desfacerea acesteia și lucrări de zidărie.
Totodată, va avea loc și consolidarea fundației pasarelei pietonale care leagă parcarea și piațeta de Cetatea Oradea.
Trimite articolul
Xchiar era cazul , in ce hal l-au lasat 🙁
-
Filip l-a lasat asa!