Valoarea contractului este de 146.248.646,85 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 85.153.115,91 lei. Contractul prevede realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona Gării Centrale Oradea.
„A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice” între Municipiul Oradea și Agenția de Dezvoltare Regională Nord – Vest. Proiectul a fost depus spre finanțare de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională. Sursa de finanțare este reprezentată de Programul Regional Nord – Vest 2021 – 2027, apelul de proiecte 481.A – Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice, apel cu prealocare pentru municipiile reședință de județ din regiunea Nord – Vest. Proiectul tehnic al coridorului de mobilitate, care include pasajul de la Magazinul Crișul, este finalizat, fiind demarată procedura de licitație a execuției lucrărilor. Termenul de execuție este de 22 de luni de la ordinul de începere al lucrărilor. Se estimează începerea lucrărilor în anul 2025. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice” are o valoare totală de 146.248.646,85 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 85.153.115,91 lei”, se arată într-un comunicat transmis de reprezentanții Primăriei Oradea.
Proiectul mai prevede amenajarea unei piațete publice deasupra pasajului subteran, crearea unei zone intermodale în Piața București (nod de legătură între toate tipurile de transporturi: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL și taxi). Vor fi reabilitate carosabilul și trotuarele de pe strada Republicii, vor fi înlocuite liniile de tramvai, vor fi modernizate stațiile de tramvai și autobuz, vor fi înlocuite stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, va fi amplasat mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
„Pentru pietonalizarea pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Republicii pe relația Nord – Sud, având următoarele dimensiuni:
- Se va construi un pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
- Pasajul rutier va avea o lungime totală de 566 metri, alcătuită din rampa 1 cu o lungime de 90 metri, pasajul subteran cu o lungime de 380 metri și rampa 2 cu o lungime de 96 metri.
- Gabaritul pe verticală în pasaj este de minimum 4,50 metri.
Soluția constructivă de realizare a pasajului constă în realizarea unor ecrane din piloți forați secanți din beton armat solidarizați în sens transversal cu radier din beton armat, iar la partea superioară prin intermediul unei suprastructuri cu dală monolită din beton armat”, se mai arată în comunicat.
10 autobuze electrice noi
Finanțarea pentru cele 10 autobuze electrice noi, de lungime de 12 metri, este asigurată prin acest contract de finanțare. Cele 10 autobuze fac parte dintr-un lot de 30 de autobuze electrice.
„Contractul de furnizare pentru aceste 30 de autobuze electrice urmează să fie semnat în perioada următoare. Acestea vor fi primele autobuze electrice nepoluante care vor intra în dotarea OTL. Autobuzele vor fi dotate cu aer condiționat pentru sezonul cald și instalații de încălzire pentru sezonul rece și vor avea podea complet coborâtă. Amplasamentul scaunelor va asigura locuri rezervate pentru persoane cu nevoi speciale, iar fiecare autobuz va fi prevăzut la ușa din mijloc cu platformă pentru facilitarea accesului acestor persoane. Autobuzele vor fi dotate cu echipamente pentru informare călători (audio-vizuală), numărare călători și supraveghere video”, mai este precizat în același comunicat.
Trimite articolul
XPe hartie intotdeauna totul e frumos. Nu inteleg unde vor parca cetatenii care vin cu taxiuri/auto proprietate. Cred ca este o boala (neomarxista) cu piete/platforme enorme pietonale. Totusi lumea evolueaza, nu toti circula cu transportul in comun.
-
ai ascultat prea mult rogan, jordan peterson si alti lobotomizati; nu cred ca intelegi ce inseamna neo-marxismul…iar transportul in comun in orase ar trebui prioritizat. nu sunt ceva progresist verde; imi pasa doar de estitica – daca vrei sa te plimbi cu hummer-ul, fa-o pe autostrazi si pe drumuri nationale, eu vreau un oras cu cat mai putine masini si majoritatea lumii cu IQ deasupra temperaturii camerei vrea la fel…
-
Care sunt orasele alea fara masini, ia da exemple?
-
nu ai cu cine…
asta probabil era unul dintre imbecilii aia care claxonau fericiti cand s-au deschis pasajele din centurl civic, iar acum stau cuminti in coloana bara la bara de la dioda…Banuiesc ca si la buda se duce tot cu masina.-
Orasul e facut pt pietoni, cei care nu le placd sa se mute in Teleorman, batranii si bolnavii ce nu pot cara 3 valize 1km sa se mute. Sa ramane cei sanatosi
-
-
Deci nu vei mai putea duce/aduce pe cineva de la gara cu masina. Vorbesc de exeplu persoane varstnice sau cu mobilitate redusa, care nu pot merge 500 de metri pe jos….Felicitari!
-
O sa fie o varianta pe langa rampa.
Vai, atata dezvoltare nici Viena nu are. Sa sara postacii antidezvoltare si anti Oradea. Vai cata dezvoltare, Oradea va deveni Bolojanburg, si statui cu el in fiecare cartier, iar poza lui in fiecare clasa la scoli.
Singura gara din lume fara acces auto, peste tot in lume ai taxiuri in fata ei. Sau daca vii cu taxiul masina sa aduci bagajele. Asta e dupa modelul garii din Birtin unde nu poti ajunge cu masina la gara, ca nu are gara. Ddci e pt pe jos
Alt pasaj inutil si zona distrusa. Gara fara acces auto. Caram bagajele in maini de la jumate de km . Sper ca zona aia sa fie plina de tigani si boschetari
-
Daca vei fi si tu acolo atunci cu siguranta vor fi multi !
-
E plin de lingai care nu judeca, tu esti unul dintre ei
-
La Oradea s-a gasit reteta perfecta pentru imbogatirea firmelor afiliate partidului preferat.
Iar atunci cand nu le iese, se lasa cu cate o expropriere.
Foarte fain !
Mașinile cu parcările la suprafață și tramvaiul în subteran, cu trecerile pietonale aferente transportului public și de legături cu gara. Așa ar trebuit proiectat, eliminându-se timpii foarte lungi de așteptare a lucrărilor de șantier, dar și eventuale blocaje ale traficului rutier.
Urmeaza inca 2 ani de cosmar in traficul rutier din Oradea 🙁 , santiere fara sfarsit doar pt bani pt firmele de partid ale PNL…