Compania Naţională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR) a reziliat contractul cu Construct Mod pentru lotul 4 de pe DN 76, tronsonul Ştei – Vârfurile, lung de 33,3 kilometri. Deşi pe site-ul CNAIR (fosta CNADNR – www.cnadnr.ro) la data de finalizare estimată a acestui sector de drum este trecută luna noiembrie 2017, lucrările se vor prelungi cu minimum încă un an.
Pe acest sector lucra fima Trameco, membră a grupului Selina, deţinut de Beniamin Rus, care a cesionat lucrările de la firma patronată de Ovidiu Moldovan, ce nu mai avea capacitatea de a lucra. Aşa, Selina – Trameco a reînceput lucrările în forţă, în vara anului 2016. Deşi Trameco a fost plătită de Companie (prin fonduri europene – POIM), notificările birocratice erau realizate tot prin antreprenorul general Construct Mod. O situaţie de rău augur, deoarece astfel s-a ajuns ca Trameco să reducă ritmul până când a încetat să mai lucreze, din cauza problemelor cu decontările. Ultima lună de lucru pentru care firma lui Rus a primit bani de la CNAIR a fost luna iunie, 2017. Ulterior, Selina s-a retras de pe şantier în luna septembrie a acestui an.
„Nu mai erau în stare”
Deşi lucrările au ajuns acum la 80% stadiu de finalizare, CNAIR a preferat să rezilieze contractul cu Construct Mod! Chit că întreaga firmă a lui Ovidiu Moldovan depindea de reuşita acestei lucrări, în cele 14 zile trecute de la notificarea primită de la CNAIR, Construct Mod nu a reuşit să se mobilizeze, pentru a evita, totuşi, rezilierea contractului.
Patronul Selina – Trameco, Beniamin Rus afirmă că este regretabil că s-a ajuns în această situaţie.
„Este regretabil că nu au convins beneficiarul. Ei (Construct Mod – n.red.) nu şi-au băgat banii. Noi primeam banii prin cesiune, de la Companie – dar trebuia să fim notificaţi de ei (de Construct Mod – n.red.). Dar (Construct Mod – n.red.) au întârziat cu decontările. Nu mai erau în stare. Laboratorul era la ei, documentaţia la ei. Fără laborator nu puteam să îmi certific lucrările. Au încercat tot felul de tertipuri, au mers la 4-5% din cât trebuia, chiar dacă noi ne-am oferit să terminăm lucrarea. Dacă mergeam în continuare pe ce ne-am înţeles anul trecut, anul acesta predam lucrarea. Ieşeam fără probleme din noroi. Însă acum a rămas şoseaua în pericol acolo, trebuie închise lucrările”, avertizează Rus.
Recepţie pe Brad – Deva
Este un avertisment important în primul rând pentru şoferi. Patronul Selina anunţă că în perioada aceasta recepţionează tronsonul Brad – Deva, de pe DN 76. „Dacă nu ne încetinea pe noi, astăzi eram pe recepţie şi pentru Ştei – Vârfurile. Aveam foarte multe utilaje şi acolo pentru că nu am avut alte contracte mari”, precizează acesta.
Beniamin Rus afirmă că CNAIR are să-i plătească 25 de milioane de lei lucrări nedecontate, pe baza contractului de cesiune pe care îl are pe Ştei – Vârfurile. Însă, spre deosebire de subcontractorii Construct Mod, precum firma ARL, Selina – Trameco are motive să fie optimistă, prin relaţia directă pe care o are cu CNAIR, acoperită de contractul de cesiune pe lucrare. Dacă CNAIR va executa garanţia de bună execuţie depusă de Construct Mod, în valoare de 2 milioane de euro, subcontractorii Construct Mod ar putea rămâne neplătiţi. Ar fi vorba o pagubă ce depăşeşte 2 milioane de euro…
Ar termina în cinci luni
Lucrarea va trebui relicitată la anul. Rus afirmă că ar avea puterea să finalizeze investiţia în cinci luni, dacă s-ar reapuca de lucru în luna mai a anului viitor.
„Noi am ajuns de la 33% până la 80%. Să se reţină că mai aveam 5% din lucrări grele. Am făcut 95% din cele grele: zidurile de sprijin, infrastructura. Au mai rămas doar lucrările de suprafaţă: mixtură asfaltică, parapeţi, lucrări de semnalizare”.
Rămâne de văzut cum se va mişca Compania Naţională, de acum încolo.
Citiți principiile noastre de moderare aici!