Data de 20 septembrie este termenul limită până la care bancile comerciale trebuie să implementeze OUG 50/2010 cu privire la creditele bancare. În acest sens, băncile trebuie să semneze acte adiţionale pentru contractele de credit aflate în derulare, astfel încât acestea să se conformeze prevederilor actului normativ.
Conform articolului 41 din ordonanţă, clienţii ar fi trebuit să primească acasă notificări cu privire la modificarea conţinutului clauzelor referitoare la costuri cu cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea acestora. Neprimirea unui răspuns din partea consumatorului în termen de 15 zile este considerată acceptare tacită şi contractul rămâne neschimbat.
Reclamaţii
Nu toate băncile s-au conformat însă reglementărilor OUG 50 şi nu toţi consumatorii sunt de acord cu condiţiile actului normativ. Drept urmare, la ANPC au fost depuse sue de reclamaţii. „La Comisaritul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor au fost depuse 20 de reclamaţii, cele mai multe dintre acestea la adresa Volksbank”, ne-a informat Sebastian Secoşan, şeful CJPC Bihor. Reclamaţiile care vizează Volksbank se referă la perceperea comisionului de risc. „Perceperea actuală este abuzivă, dar aşteptăm instanţa să se pronunţe”, a precizat Sebastian Secoşan.
Alte patru reclamaţii sunt la adresa Raiffeisen Bank. Consumatorii bihoreni reclamă majorarea dobânzii de către bancă fără notificare prealabilă şi blocare cardului de credit.
Două reclamaţii se referă la modificarea unilaterală a dobânzii de către BCR fără notificarea prealabilă a consumatorilor şi o reclamaţie la BRD, care nu a operat achitarea creditului vechi la o refinanţare. „Numărul consumatorilor care au fost la noi este mai mare, dar i-am trimis la bănci să încerce să rezolve cu acestea pe cale amiabilă. Îi îndemnăm pe consumatori să-şi achite ratele până la hotărârea instanţei, pentru a nu ajunge în Centrala Riscurilor Bancare”, a subliniat Secoşan.
DAN BIRTA dan.birta@informmedia.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!