Concret, în fiecare localitate va exista un propriul său consultant agricol. Acest lucru va putea fi făcut prin transformarea unui post vacant existent în organigrama instituției. Consultanții vor trebui să aibă minim liceul terminat, iar pentru a ocupa noua poziție, vor trebui să urmeze un curs de calificare în domeniul ”politicilor administrative”, în termen de 12 luni de la angajare.
Responsabilitățile principale ale consultantului agricol vor fi de a ajuta fermierii să depună cererea unică la APIA și de a-și întocmi proiecte pentru accesul la fonduri europene. Noul responsabil va sprijini producătorii agricoli în relația lor cu instituții precum Camera Agricolă Județeană sau DSVSA. În plus, consultantul va putea oferi informații și asistență în chestiuni legate de cadastru și va organiza activități de popularizare agroalimentare locale.
„În statele europene unde există structuri de consultanță agricolă bine dezvoltate, create cu multe decenii în urmă, cum este în Franța, Germania, Anglia etc, un consultant agricol asigură servicii de consiliere, în medie, pentru un număr de 100-150 fermieri, în timp ce în România un consultant trebuie să asigure în prezent, asistență tehnică și consiliere pentru un număr de 12-13 mii de fermieri înscriși. Prin modificările propuse în această inițiativă legislativă se înființează la nivelul fiecărei administrații publice locale un post de specialist în domeniul politicilor administrative pentru agricultură și dezvoltare rurală care să comunice direct și permanent cu fermierii din localitate.
Înființarea acestui post nu implică cheltuieli financiare pentru bugetul de stat, întrucât se realizează în cadrul unității administrativ-teritoriale cu respectarea prevederilor legale și în limita mijloacelor financiare de care dispune fiecare primărie, deci cu finanțare de la bugetul local”, se arată în expunerea de motive a proiectului legislativ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!