În premieră națională, a fost înființată asociația care reunește constructorii români din domeniul infrastructurii rutiere.
„Asociația Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) a fost creată din dorința de a avea o voce unică și puternică a companiilor autohtone în relația cu autoritățile române, forurile europene, mediul financiar – bancar și, cel mai important, cu beneficiarii lucrărilor de infrastructură – cetățenii români. Este de notorietate faptul că firmele românești sunt prezente pe toate șantierele din domeniul infrastructurii rutiere în calitate de contractori, subcontractori, prestatori și furnizori”, transmite Vlad Vameșu, președintele ARCA.
Firmele care fac parte din ARCA au, în prezent, peste 3.000 de angajați și au în derulare proiecte de miliarde de lei în domeniul construcției de autostrăzi, al construcției și reabilitării drumurilor naționale și județene, al construcției de piste aeroportuare, al construcției, reabilitării și extinderii infrastructurii în mediul urban și rural.
Companii românești
ARCA reunește companii cu capital sută la sută românesc, cum ar fi: SC Viarom Construct SRL, SC Alpenside SRL, SC Specialist Consulting SRL, SC Eurocerad International SRL, SC Septembrie Consulting SRL, SC Domarcons SRL, SC Drum Concept SRL, SC Frasinul SRL, SC AMS Power Eurocons SRL, SC Bertoni Construct SRL, SC General Trust Arges SRL, SC Morani Impex SRL, RS Activ SRL.
Reprezentanții asociației spun că ARCA este deschisă tuturor companiilor românești care, direct sau indirect, contribuie la construcția de drumuri și autostrăzi și care doresc să adere la obiectivele, misiunea și viziunea asociației, cu respectarea statutului și a criteriilor etice ale acesteia.
„Situația infrastructurii rutiere din România în ultimii 30 de ani arată că ritmul de construcție pe șantierele de autostrăzi a fost unul extrem de lent în comparație cu cel al dezvoltării economice. Suntem, în continuare, la coada clasamentului Uniunii Europene cu doar 866 de kilometri de autostradă și, de cele mai multe ori, soluțiile propuse pentru proiectele de infrastructură rutieră nu au fost cele mai bune și așteptate de către români”, spune președintele asociației.
ARCA solicită public „Primul Pact Național pentru Autostrăzi” la care să adere toți factorii decizionali implicați, dar și firmele românești din domeniu, pentru ca România să fie repusă pe harta marilor investiții, iar românii să beneficieze de o creștere accelerată a nivelului de trai.
Lucrările de la Autostrada Borș-Biharia, finalizate în proporție de 87%
Trimite articolul
XFoarte mare nevoie de acesta asociatie. Cu sau fara, Romania tot nu va avea nici peste 50 de ani autostrazi.
O propunere de a mea ar fii ,infiintarea unor asociatii de astronauti ,piloti formula 1 sau cultivatori de rosii pe Luna.
Probabil această asociație, ca și multe altele, a fost creată ca să mulgă ceva bani din bugetul statului, adică din banii noștrii.
Sugi bani de la stat.
Ai imunitate.
Haita
La
Ugeru’ de vacă
De ce nu se face o companie de construit autostrazi cu actionariat majoritar de stat ca si in Ungaria de exemplu ? Acolo chiar se vad rezultatele …
Avem de toate, avem si ARCA numai autostrazi nu avem in cei 30 de ani de democratie cand “energiile au fost descatusate”.
Cum bine amintea @anonim, de ce nu se face ca-n Ungaria, o companie de construit autostrazi cu actionariat majoritar de stat , iar acolo s-au vazut rezultatele.