[eadvert]
Construcții Erbașu a început să lucreze la proiectul tehnic al centurii Sânmartin, pe baza căruia vor fi executate lucrările. „În zilele următoare vor începe lucrările de deminare și de descărcare arheologică. Până la sfârșitul lunii iulie, proiectanții vor finaliza documentația necesară obținerii autorizației de construcție și proiectul tehnic. Cu toate autorizațiile obținute și cu decizia de expropriere publicată, ne propunem ca în prima jumătate a lunii august să începem lucrările. Constructorii se vor concentra, în această toamnă, pe îndepărtarea stratului de teren vegetal, balastare și compactare. Sunt două pasaje supraterane mari la care vor trebui începute, cât mai repede, lucrările de forare a piloților, în așa fel încât, anul viitor, în toamnă, întreaga lucrare să fie gata”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Pe 23 iunie, Guvernul României a adoptat hotărârea privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru drumul de legătură Oradea – Sânmartin și a aprobat listelor proprietarilor și a tuturor imobilelor situate pe coridorul de expropriere.
Contractul pentru pentru proiectarea și execuția proiectului „Drum de legătură între municipiul Oradea şi comuna Sânmartin” a fost semnat pe 3 iunie. Șoseaua va fi realizată de asocierea de firme Construcții Erbașu, Drumuri Orășenești S.A., Procons Group, Vahostav – SK. Valoarea proiectului este de 149 de milioane de lei, fără TVA. Constructorul are la dispoziție 14 luni pentru proiectare și execuție. Termenul pentru lucrările propriu-zise este de 12 luni.
Două benzi și pistă de biciclete
Drumul de legătură Oradea – Sânmartin va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură, de peste 2 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, lățimea drumului fiind de 10 metri. De-a lungul centurii este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri. „Traseul va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea și va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât și stațiunile Băile 1 Mai și Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, 2 pasaje supraterane, un viaduct și trei intersecții giratorii. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular «Cartierul ANL»”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.
Trimite articolul
XSper sa folositi ceva standarde din anii 50, cu latimea unei benzi la maxim 2 metri
-
@xxx Speranta ta e certitudine! Vezi drumul din Podgoria, dat in folosinta acum trei ani. Doua carute se freaca una de alta cand se intersecteaza.