Licitația este organizată după noi reguli, adoptate în urma unor consultări cu operatorii și a unor dezbateri publice, reguli care au stârnit unele nemulțumiri în rândul transportatorilor din județ.
[eadvert]
Consiliul Județean Bihor a scos la licitație 101 trasee, structurate pe 24 de grupe. “În evaluarea ofertelor sunt utilizați 6 factori pe componenta tehnică și un factor pe componenta financiară, și anume tariful practicat. Acesta este factorul cu cea mai mare pondere în evaluare, de 50%”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă. Pentru prima dată, dispare factorul vechime pe traseu. Reprezentanții CJ au luat această decizie pentru că acest criteriu “avantaja transportatorul care deținea anterior licența de traseu, denaturând competiția liberă”. “Acest factor a fost înlocuit cu experiență similară, demonstrată cu contracte de servicii publice executate oriunde în Uniunea Europeană. Totodată, operatorii interesați vor constitui o garanție de bună execuție, ceea ce va face ca transportul să devină mai stabil și mai predictibil. În contractul de delegare a gestiunii vor fi stipulate clauze clare cu privire la respectarea obligațiilor fiecărei părți. Abandonul intempestiv al traseelor, practicat de unii operatori în ultimii ani, va fi mult mai dificil sau cu niște costuri semnificative pentru operatorul de transport”, mai transmite instituția.
Termenul de depunere al ofertelor este 15 februarie 2022, iar valoarea estimată este de 151.993.436, 49 lei. Această sumă reprezintă încasările virtuale ale operatorilor pe perioada celor 7 ani de contract.
Trimite articolul
XPe cat pariu ca OTL castiga? … Sau cei din PNL fac o alta companie ?
-
In orice tara civilizata OTL ar prelua toate traseele din zona Oradiei, iar operatori ca Teșan ar fi fost trimis cu tablele lui direct la fier vechi, ceea ce sper sa se si intample!
Tesan trebuie sa isi scoata imputitele autobuze din Oras, nu stiu cum trec de inspectia tehnica, scot un fum de te omoara, arata groaznic, ruginite, o rusine pt transportul public. Siguranta pasagerilor si confortul minim – gen aer conditionat sunt obligatorii pentru un transport public in 2022!
Biletul mic pe câţiva bani este o condiţie la licitaţie?