În două săptămâni, Compartimentul Transport a făcut șase controale pe drumurile cu Poliția Rutieră și Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), pentru verificarea respectării maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise în trafic. Au fost aplicate 6 amenzi în valoare totală de 31,2 mii leii. Au fost indisponibilizate trei mașini prin ridicarea plăcuțelor de înmatriculare până la intrarea în legalitate – eliberarea de către CJ a Autorizației Speciale de Transport (AST).
[eadvert]
„Din tarifele provenite prin obținerea AST, se constituie un fond de reparații pentru drumurile județene care sunt inevitabil afectate de traficul greu. Două vehicule au intrat în legalitate prin descărcarea cantității suplimentare transportate. Surplusul descărcat, 9 tone de masă lemnoasă și 2,7 tone de pietriș, a fost donat unor persoane în vârstă, doi bărbați, ai căror gospodării se aflau în zona controlului. Al șaselea șofer a refuzat cântărirea vehiculului”, transmite CJ Bihor prin comunicat de presă. „Consiliul Județean Bihor are în lucru mai multe drumuri județene și pregătim în prezent reabilitarea altora, dar este important, de asemenea, să ne asigurăm că după finalizarea lucrărilor se respectă prevederile legale, în așa fel încât cu toții să beneficiem de șosele sigure și fără denivelări. Astfel de controale se vor defășura și în perioada următoare și le mulțumesc colegilor de la Compartimentul Transport pentru munca lor,” – este declarația lui Mircea Mălan, vicepreședintele CJ Bihor.
CJ are un cântar și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.
Trimite articolul
XE si normal!
Dar ar trebui intervenit la nivel de intreaga Romanie.
Ca aia cu basculele 8 × 4 ( cu patru axe) incarca pe ele mai mult material cat pun cei cu ansambluri formate din cap tractor + semiremorca care circula pe 5 axe!!
Si domnii care conduc destinele orasului si al judetului au firme care detin in parcuribastfel de camioane ce deservesc statii de sortate sau balastiere.
Si toti circula …. numai asa.
Nu poti depasi pe D.N. – uri ca fac coloana dupa ei , iar din contrasens vin masini non stop.
Cand reusesti sa treci de cambuzele lor supraincarcate ce nu pot depasi 55- 60 km / ora in afara localitatilor, brusc apar filmari pe Bihon cu siferii de busuri de marfa ori dd perdoane sau cu cei ce conduc TIR -uri cu observatia ca au condus periculos si au pus in pericol viata sau siguranta participantilor in trafic !!
Dar nu vine nimeni cu filmari cu basculele supraincarcate care scartiie sau gem de supraincarcate.
Si se stiu ce firme au inscriptionate pe ele ori ce configuratii au la nunerele de inmatriculare.
Si politistii de la rutiera le cunosc.
Ca doar aceleasi firme le baga domnilor politisti subcontractori basculele la lucru !!
Ca 5 din 10 au camuoane -bascula pe firmele mamicii , taticului sau cumnatilor bagate la “produs” la santiere de drumuri, autostrazi sau constructii industriale ca…. subcontactori.
Si atunci cine pe cine sa amendeze?
Cine pe cine sa controleze?
Iar au fost amendati necajitii cu unul doua camioane , care nu au avut legaturi de “pretenie” cu Ghilea sau cu Beni Rus .
Asta e sigur !!
-
6 amenzi in 2 sapt?? si in 1 zi ar fi putin…