100 de elevi din Bihor vor fi consiliaţi și sprijiniţi pentru a deveni studenţi ai Universităţii din Oradea, în cadrul proiectului „Antreprenor pentru viitor”.
[eadvert]
Universitatea din Oradea, în parteneriat cu SC Corporactive Consulting SRL, a demarat activitățile cu subgrupul ţintă elevi, în cadrul proiectului „Antreprenor pentru viitor”. A debutat și activitatea cu numărul 5 a proiectului. Prin aceasta se vor asigura unele pachete integrate de servicii de sprijin pentru elevi şi studenţi, în special pentru cei care provin din grupuri vulnerabile. Scopul este creșterea ratei de acces şi participare la programele de licenţă ale Universităţii din Oradea.
Cu alte cuvinte, elevii vor beneficia de sesiuni de informare, conștientizare, testare aptitudinală, consiliere şi orientare profesională personalizată.
„Informare, testare, consiliere și orientare profesonală – sunt câteva dintre serviciile de care vor beneficia 100 de elevi din Bihor, majoritatea de la licee din mediul rural, pentru a-și continua studiile în cadrul Universităţii din Oradea. Cu ajutorul experţilor în consiliere, tinerii selectaţi își vor putea identifica punctele tari și abilităţile, își vor croi un plan de carieră și vor învăţa să comunice eficient. 56 de elevi se află deja în faza de consiliere individuală care se realizează atât online, cât și prin întâlniri faţă în faţă, acolo unde se poate. Totul prin proiectul european AntreV, care are ca obiectiv general creşterea numărului de studenţi ai Universităţii din Oradea, în special a celor din categorii vulnerabile”, a explicat Aurel Căuș, managerul de proiect.
Consiliere personalizată
Liceenii din grupul țintă care vor beneficia de activitățile oferite prin proiectul AntreV vor fi vizitaţi la școală de către experţi în consiliere. Aceștia le vor oferi consiliere personalizată.
Elevilor le vor fi testate aptitudinile cu ajutorul softului „Cognitrom”, iar în baza rezultatului oferit de această testare, vor participa la o şedinţă individuală de consiliere şi orientare în carieră și la un program de consiliere de grup, susţinut de doi psihologi ai partenerului din cadrul proiectului.
Programul de consiliere personalizată și orientare în carieră va cuprinde teme precum: autocunoaşterea, dezvoltarea personală, consilierea profesională, emoţii şi relaţii, plan de carieră și comunicare.
„Aceste teme au scopul de a ajuta cursanţii să îşi clarifice imaginea de sine, să îşi cunoască abilităţile, punctele tari şi cele de îmbunătăţit, să îşi identifice valorile personale şi profesionale, să cunoască importanţa emoţiilor în succesul personal şi profesional, dar şi în dezvoltarea de relaţii armonioase, să îşi creeze un plan de carieră si să înveţe să comunice eficient pe toate planurile”, susţine Aliona Orban, unul dintre experţii în consiliere elevi din cadrul proiectului AntreV.
În plus, cei 100 de elevi beneficiari ai activităților vor petrece o zi la Universitatea din Oradea, în măsura în care restricţiile impuse de pandemia de COVID-19 vor permite acest lucru, în următoarele luni. Organizaţi pe grupe, liceenii vor avea asigurate masa de prânz, gustările și transportul dus-întors. Vizita de studiu va cuprinde două secţiuni.
Prima este cea generală, adresată întregii grupe, prin care sunt oferite informaţii referitoare la oferta educaţională la nivel de licenţă a Universităţii din Oradea şi beneficiile pe care le oferă fiecare domeniu de licenţă cu privire la şansele de ocupare a unui loc de muncă.
A doua secţiune este una personalizată, adresată fiecărui elev participant. Aceasta cuprinde vizite la facultăţi şi şedinţe de consiliere personalizată cu responsabilii de implementare la nivel de facultate al programului de licenţă vizat. Fiecare elev va fi repartizat unui student-tutore, cu care va menţine legătura pe platformele media (Facebook, Instagram sau altele) până la admitere şi după admiterea în anul I de studiu. Vizita la Universitatea din Oradea se va încheia cu o activitate comună de socializare, derulată cu toţi elevii, studenţii, consilierii şi personalul didactic implicat. Până acum, au fost selectaţi primii 56 de elevi din grupul ţintă: 23 din Șuncuiuș, 24 din Dobrești și 9 din Borod. Aceștia au fost testaţi cu ajutorul softului „Cognitrom Career Planner”. Pe baza testării și a unor discuţii ulterioare pe Zoom, acolo unde a fost necesar să fie clarificate anumite aspecte, specialiștii au pregătit pentru fiecare participant un portofoliu al elevului pe care îl explorează într-o ședinţă individuală de consiliere. Portofoliul elevului cuprinde informații despre: autoevaluarea abilităţilor cognitive și noncognitive , autoevaluarea intereselor și valorilor, descrierea domeniilor de licenţă, comparaţie între profilul vocaţional și descrierea domeniilor de licenţă, oferte educaţionale și descrierea ocupaţiilor, comparaţie între profilul vocaţional și ocupațiile alese .
„Suntem acum în etapa de consiliere individuală pentru cei 56 de elevi, consiliere care se realizează atât pe Zoom – când copiii au acces la tehnologie, dar și faţă în faţă”, a precizat Aliona Orban. Activitățile de consiliere și îndrumare din cadrul proiectului AntreV se vor derula până la finalul actualului an de școlar.
Citiți principiile noastre de moderare aici!