Clădirea Ambulatoriului Integrat din cadrul Spitalului Clinic „Avram Iancu” din Oradea a fost construită de la zero de către Primăria Municipiului Oradea ca urmare a cedării unei suprafețe de teren pentru construcția parcării supraetajate din strada Brașovului. Cedarea s-a făcut atunci prin Hotărâre de Guvern.
[eadvert]
Dotarea Ambulatoriului însă s-a realizat de către spital din fonduri proprii. Astfel, toate dotările s-au făcut după ultimele standarde. Este vorba de cabinete, săli de pansament, săli de tratament, precum și secția de balneo-fizioterapie, care a fost inclusă la etajul I din clădirea Ambulatoriului.
Secția a fost dotată la standarde europene, după terminarea construcției. La mansarda clăririi au fost realizate spații administrative, destinate lucrătorilor de la birouri din partea administrativă a spitalului. Clădirea a fost pusă în funcțiune în anul 2021, iar acum se caută fonduri pentru aparatura medicală a acesteia.
Astfel, conducerea Spitalului a depus un proiect de finanțare pe fonduri din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru dotarea Ambulatoriului Integrat cu aparatură medicală nouă.
„Sperăm să fie favorabil avizat, ca să reușim să dotăm toate cele 13 specialități din cadrul ambulatoriului cu tot ce este necesar pentru ca medicii și asistenții să-și desfășoare activitatea în condiții prielnice și la cele mai înalte standarde. Este nevoie de aparatură nouă, de ultimă generație, pentru a ne atinge acest obiectiv”, a spus Oana Popovici, desemnată director general al Spitalului Clinic „Avram Iancu” din Oradea.
Două milioane de euro pentru Ortopedie
Un alt proiect pentru dotarea secției de Ortopedie, din cadrul aceluiași spital, a fost înaintat spre finanțare Companiei Naționale de Investiții.
„Am întocmit și transmis documentația către CNI pentru acoperirea cheltuielilor de reabilitate, cheltuieli care se ridică undeva la 2 milioane de euro. Aceasta însemnă reabilitarea totală a secției, inclusiv construcție nouă și lift, precum și tot ceea ce este necesar pe zona de Ortopedie”, a declarat comisarul șef Cătălin Moroșanu, împuternicit director general adjunct economic-administrativ la fostul Spital Militar.
Dosarele de finanțare pentru ambele proiecte urmează a intra în etapa de evaluare și de analiză în vederea acordării punctajului conform metodologiei de evaluare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!