Adrian Madar, liderul aleșilor PSD din Consiliul Local Oradea, a declarat ieri că ar putea susține proiectul companiei aeriene, cu anumite condiții. “Nu pornim de la premiza că această idee este greșită, ea poate să fie corectă, dar pentru ca grupul nostru să susțină în consiliul local acest proiect, primarul trebuie să răspundă la câteva întrebări”, a spus Madar.
Întrebările PSD
Acesta dorește să știe: cine a întocmit proiectul de afacere, ce experiență au cei care au făcut planul afacerii, câți bani ar urma să investească municipiul, în ce alte municipii se mai folosește acest model, de unde și în ce formă vor veni aeronavele și piloții, câți bani se vor investi în proiect și de ce nu se utilizează instrumente de piață pentru finanțarea companiei aeriene. Acesta a adăugat că este convins că sute de orădeni, el inclusiv, ar fi dispuși să investească într-o astfel de afacere. “Aceasta ar fi maniera liberară în care se fac afaceri. Lasă piața să decidă”, a subliniar Madar. “Și o ultimă întrebare. Oare conducerea PNL realizează faptul că dacă acest proiect se va dovedi falimentar, din Oradea nu va mai zbura nimeni?”, se întreabă liderul consilierilor PSD.
Doar o strategie de imagine
Social democrații cred că anunțul de săptămâna trecută este doar o strategie a președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, de a câștiga un plus de imagine. “Clujul este din punct de vedere strategic mai bine plasat în competiția internă decât Oradea, însă ineditul pe care îl aduce ideea unei companii de aviație deținută de Bihor bate în popularitate ideea metroului de la Cluj, proiectul fanion al acestei alianțe (n.r. Alianța Vestului), al partidului în zona Transilvania și chiar la nivel național. Președintele PNL Bihor a reușit să dea o lovitură teribilă de imagine, atât în plan local, unde nu avea nevoie, dar mai ales la nivel național”, consideră Adrian Madar.
“Primarul municipiului pare decis să cheltuie bani publici adunați de la cetățeni, de multe ori la limita legii, pentru a-i folosi într-o afacere la care nu se pricepe și despre care nu știm nimic. Acest gest mi se pare incorect, imoral și chiar la un moment dat se poate dovedi ilegal”, a mai adăugat Adrian Madar legat de implicarea primarului Oradei, Florin Birta, în compania aeriană.
Social democratul susține că politizarea excesivă a activității aeroportului va duce la distrugerea aerogării.
Trimite articolul
Xcine sunt si..cei 2 …?ceva genii……….???
… domnilor social democrati, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, NU are nevoie de “un plus de imagine”. Il are deja si e far far away de imaginea voastra, ca partid. Asta sa va fie clar. De aia l-au ales locuitorii Oradiei primar si presedinte al CJ. Ertem?
-
Imaginea lui a suferit mult de când e la județ.a devenit un fel de pacalici, de care lumea a inceput sà faca misto. Pe buna dreptate. Cred ca are probleme de personalitate, e grandoman, megaloman, a atat de prost incat crede ca se pricepe la orice.
-
“Imaginea lui a suferit mult”.
Cui i se parea OK Bolojan ca primar si nu i se pare OK la judet?De unde scoti prostiile astea?
-
-
Despre bolo si berta vorbesti? Lasa ca zbori tu la Pocioveliste sau birtin. Navetustoupoulii😁
-
Tovarase, te bag in mtziimtii, partidul nostru e in putrefactie. Cei 2 risipitori de bani publici isi fac companie aeriano spatiala sa poata fugi pe Marte cand li se va termina mandatul.
Pe majoritatea locuitorilor din Oradea nu ne intereseaza ce vrea PSD – din partea noastra sa ne lase in pace si sa dispara ! 😉
Urmează Casa Judeţului?
În toamna lui 2020 rapoartele oficiale aratau că 43 de companii aviatice falimentaseră, iar 193 de aeroporturi europene, din 740, erau în pragul falimentului, de asemenea, cu 485 de avioane consemnate la sol. Încasările pe anul 2020 ale companiilor aviatice se ridicau la doar 40% din nivelul anului anterior, iar specialiștii opinează că nivelul traficului aerian din 2019 va fi re-atins abia după 2024. Peste tot, companiile aeriene au cerut cu disperare ajutoarele guvernelor pentru a putea supraviețui. Printre acești nori cumplit de negri, se ițește o rază de soare: între consiliul județean Bihor și primăria Oradea, ambele conduse de liberali, s-a încheiat un protocol pentru înființarea unei companii aeriene, în următoarele luni urmînd să fie achiziționate și avioanele de rigoare.
Cand marile companii internaționale private, cu tradiție de decenii, se confruntă înspăimîntate cu criza din aviație, ilie de la scularie se lansează în managerizarea primei companii județene din istoria țării. Nu pe banii lui, pe ai oradenilor/bihorenilor.
Raman stupefiat.Are omul acesta un fler si un curaj de vizionar.De MARE OM DE STAT. Alegeti-l presedintele PNL si mai apoi PRSEDINTELE ROMANMIEI..EU AS MERGE PE MANA LUI..Din pacate eu nu o sa-l mai prind.
Problema mea este alta.aratati-mi macar 5 companii controlate de stat care sint pe profit.restul sint doar gropi de inghitit banii contribuabililor.de cind marele obersef de la judet ii expert in transport aerian???hai,ca ii prea de tot.