Echipa națională a participat la finele săptămânii trecute la turneul de calificare la Campionatul European 2020, disputat în Malta. Reprezentativa noastră și-a făcut datoria, obținând două victorii clare, 15-7 cu Portugalia și 13-7 cu Malta, care le-au asigurat „biletele” pentru turneul final al CE, programat la Budapesta (Ungaria), în periada 12-26 ianuarie 2020.
Din nefericire, condițiile de deplasare, cazare și masă, la turneul din Malta au fost dintre cele mai modeste, stârnind nemulțumirea și revolta componenților lotului. Aceștia nu au beneficiat de un echipament din partea federației, făcând deplasarea ca niște veritabili turiști.
Poloiștii tricolori nu au avut nici măcar halate identice, fiind nevoiți să se îmbrace la prezentarea echipelor, înaintea meciurilor, în hanorace! Doar acestea și slipurile erau identice, dar și ele au fost primite de la federație în anii anteriori.
Fără echipament
„E jalnic ceea ce se întâmplă. Am plecat la turneu cu hainele noastre, de acasă. Este rușinos ca jucătorii naționalei României să nu beneficieze de un echipament de prezentare. Nu dorim să ne comparăm cu alte reprezentative din poloul mondial, care sunt îmbrăcate din cap până în picioare cu echipamente Nike sau altele, dar măcar să avem toți același echipament.
Doar slipurile și hanoracele le avem la fel, dar și acelea sunt de acum câțiva ani. Doar noii veniți la lot au primit slipuri noi, la fel cu ale vechilor componenți ai lotului. Eu nu cred că nu s-ar fi putut găsi un sponsor care să ofere echipament pentru reprezentativa de polo masculin a României, așa cum s-a întâmplat la naționala feminină”, ne-a declarat un component al lotului național, sub protecția anonimatului, din motive lesne de înțeles.
Hrană necorespunzătoare
Ajunși în Malta, poloiștii tricolori au avut parte de o cazare în condiții modeste, iar masa oferită a fost de slabă calitate, așa cum o arată și imaginile de pe rețelele de socializare, care au devenit virale. „Nu doresc să mă leg neapărat de condițiile de la hotel, pentru că până la urmă, important e să ai o baie la dispoziție și un pat de dormit.
Dar nu pot fi de acord cu hrana care ni s-a servit. Unui poloist, unui sportiv în general, nu i se poate oferi o porție de paste, care arătau așa cum arătau, și ceva carne. Am fost nevoiți cu toții să mergem în oraș, la restaurant, pentru a mânca”, afirmă același jucător.
„Asemenea condiții nu aveam nici măcar cu ani în urmă, la loturile de juniori, când – nu-i așa – pretențiile erau mai mici. Dacă se va întâmpla la fel și atunci când vom merge la Campionatul European, nici nu știu ce să mai zic”, a încheiat, plin de năduf, un poloist tricolor,
„Jucătorii au, pe undeva, dreptate”
Virgil Pleșca, expert sportiv în cadrul FR Polo, oficial care a însoțit delegația României la turneul din Malta, afirmă că nemulțumirile jucătorilor, sunt, măcar în parte, îndreptățite.
„Eu nu știu cum sunt direcționate fondurile federației, pentru că aceasta nu este treaba mea. În tot cazul, este adevărat că jucătorii nu au primit recent, niciun echipament nou. Au avut totuși, același echipament, la prezentarea echipei. Poate că federația ar trebui să direcționeze cu prioritate fondurile către lotul național de seniori, care este cel mai reprezentativ și abia apoi spre celelalte loturi. În ceea ce privește cazarea, s-a optat pentru una din ofertele primite, fără a ști cu certitudine ce ni se va oferi acolo. După prima zi, ne-am exprimat nemulțumirea pentru hrana oferită și ca urmare, ni s-a suplimentat oferta la bufetul suedez, dar nici așa nu a fost corespunzătoare”, ne-a declarat Virgil Pleșca.
Citiți principiile noastre de moderare aici!