În cazul în care după depunerea cererii unice de plată pe suprafaţă au intervenit modificări ale informaţiilor declarate (schimbări referitoare la suprafaţa agricolă utilizată a exploataţiei, transferarea proprietăţii fermei către un alt utilizator agricol, aprobarea unei rente agricole viagere, alte schimbări), în termen de 10 zile, fermierul are obligaţia de a le comunica în scris la APIA şi a prezenta documentele doveditoare.
În cazul decesului fermierului care a depus cererea unică de plată pe suprafaţă, moştenitorul/moştenitorul legal desemnat de către ceilalţi moştenitori aduce la cunoştinţa APIA, în scris, acest aspect printr-o înştiinţare, în termen de 10 zile lucrătoare de la data emiterii certificatului de deces şi prezintă la A.P.I.A. certificatul de deces. Dacă există o diferenţă mai mare de 10 zile lucrătoare, moştenitorul/moştenitorul legal desemnat completează o scrisoare justificativă pentru întârziere.
Moştenitorul/Moştenitorul legal desemnat de către ceilalţi moştenitori poate prelua exploataţia agricolă până la data emiterii de către APIA a deciziei de plată pe numele defunctului, asumându-şi drepturile şi obligaţiile aferente, în baza unei cereri de preluare de exploataţie agricolă în caz de deces, (formular pus la dispoziţie de A.P.I.A)d epuse la centrul local/judeţean APIA unde fermierul decedat a avut cerere de plată.
Cererea va fi însoţită de următoarele documente justificative: acte doveditoare privind calitatea de moştenitor (certificat de calitate de moştenitor/certificat de moştenitor eliberat de notarul public, prin care se stabileşte calitatea succesorilor şi bunurile rămase de la fermierul decedat în original şi copie; actul de identitate al moştenitorului, în original şi copie; dovada contului bancar activ, declaraţie notarială prin care este împuternicit doar unul dintre moştenitori să primească sprijinul (în cazul în care există mai mulţi moştenitori).
Dacă moştenitorul nu depune cererea de preluare de exploataţie agricolă în caz de deces pentru că nu s-a dezbătut succesiunea până la emiterea deciziei de plată pe numele decedatului, se urmează calea legală de succesiune pentru obţinerea sprijinului din contul decedatului (în cazul în care contul bancar declarat de fermierul decedat în cererea de plată nu este închis de către moştenitor).
În cazul schimbării formei de organizare, fermierul anunţă modificarea statutului său în 10 zile lucrătoare de la data înregistrării noii forme de organizare, completează formularul specific şi prezintă documentele aferente noii forme de organizare şi cele de numire/desemnare administrator, după caz), dovadă cont bancar activ şi CI/BI. În cazul în care între data depunerii cererii unice de plată pentru sectorul zootehnic şi data finalizării controlului administrativ/la faţa locului au intervenit modificări ale informaţiilor înscrise în cerere, în termen de 7 zile lucrătoare de la data apariţiei acestora, beneficiarul notifică în scris aceste modificări centrului judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, anexând documentele justificative.
În cazul decesului fermierului care a depus cererea unică de plată pentru sectorul zootehnic sau schimbării formei de organizare procedura este cea menţionată anterior, diferenţa fiind termenul care este de 7 zile lucătoare.
„Atragem atenţia fermierilor că orice modificare a informaţiilor declarate apărută după depunerea cererilor de plată în sectorul vegetal respective zootehnic trebuie adusă la cunoştinţa APIA, în scris, în termenele legale pentru a nu se crea situaţii care pot duce până la excluderea de la plată”, a precizat Florian Pavel directorul APIA Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!