Concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare judeţene şi de director al Casei Corpului Didactic se va derula în perioada 11-20 martie 2015.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei, dosarele de înscriere pot fi depuse, în intervalul 18-23 februarie 2015, la sediile inspectoratelor şcolare pentru ale căror funcţie de conducere se candidează, iar probele vor avea loc la sediul MECS.
Cerinţe
Conform metodologiei de organizare a concursului, pentru ocuparea acestor funcţii poate candida orice cadru didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii: este membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional, este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior, cu diploma de licenţă, este cadru didactic titular în învăţământ/într-o unitate de învăţământ şi are gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor, are o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin opt ani, dintre care cel puţin cinci în ultimii 10 ani. Totodată, candidaţii trebuie să deţină calificativul „foarte bine” în ultimii cinci ani şi să nu aibă sancţiuni disciplinare în anul şcolar curent, să aibă recomandare/caracterizare vizând calităţile profesionale, manageriale şi morale din partea consiliului profesoral al unităţii de învăţământ sau din partea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar ori recomandarea senatului universităţii sau a organului de conducere al instituţiei în care candidatul îşi desfăşoară activitatea la data înscrierii la concurs.
Candidaţii trebuie să nu fi desfăşurat poliţie politică şi să nu le fie interzis printr-o hotărâre judecătorească definitivă dreptul e a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ.
De asemenea, candidaţii trebuie să fie apţi din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale, să nu fi împlinit vârsta standard de pensionare la data susţinerii concursului.
Metodologia de concurs, bibliografia de concurs, modelul de curriculum vitae, declaraţia pe propria răspundere, fişele de evaluare a probelor, fişa postului şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs se afişează atât la sediul MECS, cât şi la sediul fiecărui inspectorat şcolar judeţean.
Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, prof. Nicolae Avram şi-a anunţat intenţia de a candida pentru funcţia de inspector şcolar general, dar a precizat că e liber să se înscrie orice doritor care îndeplineşte condiţiile cerute de Minister.
Citiți principiile noastre de moderare aici!