Primăria a publicat luni anunțul de lansare a concursului de proiecte de management pentru Muzeul orașului Oradea – Complex Cultural.
Anunțul vine pe fondul scandalului de la muzeu, care dă în clocot: de o parte sunt angajații, care au reclamat conducerea la DNA, făcând inclusiv o plângere penală; de cealaltă parte, directoarea Angela Lupșea, care i-a evaluat cu calificativele satisfăcător respectiv nesatisfăcător, conturând astfel premisele pentru disponibilizarea opozanților. Lupșea ocupă funcția de director cu titlu interimar din noiembrie 2016.
Printre condițiile impuse de Primărie candidaților se află vechimea de minimum trei ani într-o funcție de conducere, dar și „studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul din domeniile: istorie, economie, juridic-administrativ”.
Ordonanța de Urgență nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, în baza căreia se organizează concursul, prevede clar că orice candidat la managementul unui instituții de cultură trebuie să aibă „studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de activitate al instituţiei”, în cazul MoO.
Ca și anul trecut, este pusă din nou sub semnul întrebării legalitatea concursului, din moment ce „caietul de sarcini” conține prevederi în afara legii, care o avantajează pe actuala directoare interimară, cu studii de management și juridice, dar fără pregătire în domeniul de activitate al Muzeului orașului Oradea.
Primarul Florin Birta nu vede nicio neregulă. „De ce să fie croite (condițiile – n.r.) după CV-ul dnei Lupșea? Sunt prevăzute cerințe de studii în istorie, economie, juridic-administrativ, poate participa oricine are pregătirea aceasta”, declară el.
Atenționat că de fapt cerințele Primăriei Oradea nu îngrădesc ci, din contră, lărgesc condițiile dincolo de limita legii, primarul ne-a trasmis că are încredere că juriștii din subordine lucrează în limitele legii.
El a mai insistat că nu vede necesitatea de a avea un istoric, artist sau muzeograf în funcția de conducere, aceasta implicând atragerea de fonduri și gestionarea instituțională, nu muncă efectivă în pregătirea expozițiilor. Birta consideră că situația e similară cu desemnarea unui manager de spital, unde nu e musai ca directorul să fie medic.
Data limită pentru depunerea dosarelor este 22 februarie, până în 5 martie se face evaluarea dosarelor, după care urmează notarea, anunțul final și contestațiile.
Din comisia de concurs fac part Eugenia Borbei, secretar general al Municipiului Oradea, Gabriel Tiberiu Rustoiu, din partea Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia și Gavrilaş George Alexandru, din partea Complexului Muzeal Bistrița Năsăud. Secretariatul concursului va fi asigurat de Funar Rodica – șef Serviciu Resurse Umane, Marc Oltea Diana – director executiv Direcţia Juridică și Maxim Ioana, șef Serviciu Buget Ordonanţări.
Comisia de soluționare a contestațiilor e compusă din Mihai Jurca, administrator public al Municipiului Oradea, Radu Popică, de la Muzeul de Artă Brașov și Mariana Popa, de la Compexul Muzeal „Iulian Antonescu” Bacău.
„Războiul” muzeografilor cu conducerea Muzeului oraşului Oradea continuă
Trimite articolul
XAsteptam cu drag pe reporterii curajosi de la Recorder.
de ce a reluat primaru concursu? pai nu a acordat dansa in plina pandemie contracte de publicitate si design firmei a carui manager e sotia primarului!?
-
Corect .
De aceea primarul ” nu vede ” nimic ilegal in acest concurs organizat pentru aceeiasi directoare. -
e ca si cu referendumul pt unirea ca Sanmartinul, se tot reia pana iese ce vrea Bolojan.
e plina primaria oradea de directori si directorasi la ce naiba trebuie atatia directori care incaseaza lefuri exorbitante si nu fac mai nimic.
Dna , dga, ani , ipj, toti is lipitori galbeni se pare, altfel nu îmi explic. Banul public atracția birtinezului. Firmele galbene mega contracte, angajari în masa, fini nepoți neamuri amante plus trăiască partidul. Va mulțumim!