Bihorenii s-au obişnuit deja. Dacă vor să călătorească în străinătate cu avionul se îndreaptă spre Timişoara, Cluj-Napoca sau Budapesta. Încet-încet, Aeroportul Oradea nu-şi mai merită numele. Avem un aeroport ce stă într-o singură cursă. Tradiţionala Oradea – Bucureşti. Atât şi nimic mai mult. Carpatair şi-a luat jucăriile demult. Companiei aeriene cu cartierul general la Timişoara nu-i mai renta să includă aerogara orădeană în rutele sale.
Deşi Consiliul Judeţean a făcut un proiect de modernizare a Aeroportului, dinspre Ministerul Transporturilor, banii întârzie să vină. Şi banii europeni ce există pe acest sector sunt giraţi tot de către decidenţii din Capitală. Şi nu sunt semne că aceştia din urmă ar fi interesaţi să investească în Oradea.
În aceste condiţii, preşedintele Ţîrle a impus pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Judeţean de azi un proiect de hotărâre care are ca subiect concesionarea aeroportului. Se speră că vreun investitor, în mod normal un operator aerian, va veni la Oradea şi va pune pe picioare Aeroportul.În condiţiile în care mai are de gestionat un împrumut consistent, cel cu BCR din care se face Muzeul, CJ se gândeşte la soluţia concesionării Aeroportului Oradea, care stă cam degeaba de o bună bucată de vreme. De altfel, soluţia unui credit mai trebuie aprobată şi de către o comisie ce funcţionează pe lângă Ministerul de Finanţe. Şi cum Guvernul Boc e foarte grijuliu cu deficitul bugetar, la recomandările FMI, ecuaţia aprobării unui nou mega-împrumut, pentru modernizarea aerogării este destul de complicată.
Redevenţă
„Concesionarea Aeroportului pe o perioadă definită e o variantă nouă. Oricum se organizează o licitaţie în acest sens iar concesiunea se realizează în baza unui caiet de sarcini. Poate e o soluţie mai rapidă aceasta, a concesionării”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean, Mircea Jacan. Reprezentantul preşedintelui Ţîrle mai punctează că, dincolo de avantajele pe care Bihor le-ar avea de pe urma operaţionalizării Aeroportului, Consiliul Judeţean ar încasa o redevenţă de la investitori.
În şedinţa CJ Bihor de marti, Executivul a inclus pe ordinea de zi un „Proiect de Hotărâre privind aprobarea studiului de fundamentare a deciziei de concesiune de lucrări pentru reabilitarea, operarea şi întreţinerea Aeroportului Oradea”.
C.C.
Citiți principiile noastre de moderare aici!