Forumul Donatorilor din România a organizat, în perioada 6-8 noiembrie, la Hotelul Hilton din Sibiu, întâlnirea tematică „Societatea Civilă şi Media”. În cadrul acestei întâlniri, reprezentanţii societăţii civile au prezentat o analiză a modului în care presa scrisă reflectă actele caritabile, în urma căreia aceştia au ajuns la concluzia că iniţiativele filantropice în care este implicată o persoană publică sunt mai mediatizate decât celelalte acţiuni pe care le organizează. Şi pentru ca şi celelalte activităţi să fie mediatizate, reprezentanţii ONG-urilor au stabilit, împreună cu ziariştii, câteva reguli de bune practici.
Comunicare eficientă
Printre acestea se numără limbajul comun, respectiv dezvoltarea unei relaţii între cele două sectoare. Ziariştii i-au învăţat pe reprezentanţii sectorului nonguvernamental cum trebuie să prezinte informaţiile astfel încât să stârnească interesul mass-mediei. În acest context au fost prezentate eşecuri şi reuşite pentru o comunicare eficientă cu mass-media.
Astfel, s-a stabilit că o comunicare eficientă presupune cunoaşterea foarte bună a audienţei, formularea unui mesaj clar, targetarea corectă, înţelegerea contextului şi empatia.
Evenimentul a fost organizat de Forumul Donatorilor din România şi a fost iniţiat şi sprijinit de Fundaţia Dinu Patriciu şi Central and Eastern Europe Trust for Civil Society.
Crina Dobocan
Citiți principiile noastre de moderare aici!