Compania aeriană care va fi administrată printr-un parteneriat de Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea, ar urma să fie înființată după ce aleșii județeni și cei locali vor vota proiectul de hotărâre privind asocierea dintre dintre cele două instituții, în vederea înființării societății “Air Oradea”.
[eadvert]
Florin Birta, primarul Oradei, a anunțat miercuri că viitoarea companie va avea un capital social de 3 milioane de lei, dintre care 60% va fi aportul municipalității orădene și 40% aportul CJ Bihor. Edilul a precizat că au fost făcute demersurile și pentru rezervarea denumirii “SC Air Oradea SA”, sub care va opera noua societate.
„Prin înființarea companiei urmărim dezvoltarea transportului aerian în Oradea și județul Bihor, atragerea investițiilor, atragerea turiștilor în orașul nostru și bineînțeles crearea unei mase critice de pasageri care să frecventeze Aeroportul Oradea”, a declarat Florin Birta într-o declarație făcută pe Facebook.
Primarul a precizat că a fost realizat și un business plan, în baza căruia vor fi luate deciziile, după înființarea Air Oradea, legat de modul de operare al aeronavelor.
Din primăvară cu Air Oradea
Avioanele Air Oradea vor începe să opereze zboruri de pe Aeroportul Oradea de anul viitor. “Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse zilnice între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale, care vor fi anunțate într-un viitor apropiat”, a declarat Birta, care a adăugat că în cel mai scurt timp autoritățile vor face și rezervările de sloturi pentru a putea asigura zborurile anunțate de anul viitor.
“În toamna acestui an urmează să luăm deciziile pe care le-a prezentat domnul primar Birta și să declanșăm procedura de licitație pentru închirierea echipajelor care vor opera pe aeronavele care vor zbura sub brandul Air Oradea. Acesta este un proiect strategic important pentru Oradea și Bihor, pentru că asigurând o conectivitate aeriană cu capitala țării și câteva hub-uri europene, va pune Oradea pe harta globală a dezvoltării, astfel încât să fim mult mai atractivi pentru investiții în anii următori, pentru a oferi mai multe oportunități, salarii mai bune și o calitate mai bună a vieții”, a conchis Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.
Declarație comună a președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan și a primarului municipiului Oradea, Florin Birta despre compania aeriană ,,Air Oradea” și despre centurile din Zona Metropolitană a Oradiei.
Posted by Consiliul Judeţean Bihor on Wednesday, September 29, 2021
Trimite articolul
XAr fi cazul sa va hotarati: in articolul de acum spuneti ca vor fi 3 zoruri pe saptamana Oradea-Bucuresti, pe cand in articolul de ieri scrieti ca vor fi 3 zboruri pe zi pe acelasi traseu.
Ori s-au razgandit astia doi fara cravata de ieri pana azi?
-
Nu stiu unde ai stiut tu de 3 zboruri pe saptamana, dar 3 zboruri pe zi au spus si înainte, în cursul săptămânii si 2 în weekend către București.
-
Citeste te rog articolul de fata si hai sa comentam dupa aceea: ““Din primăvara anului viitor, pe un plan de zbor cu trei curse săptămânale între Oradea și București, dus – întors, și două curse în weekend, plus patru curse externe pe săptămână, cu care vom fi legați de patru hub-uri internaționale…”
-
Nu stiu unde ai stiut tu de 3 zboruri pe saptamana, dar 3 zboruri pe zi au spus si înainte, în cursul săptămânii si 2 în weekend către București.
Sper că una din cele 4 zboruri externe va fi și Parisul. Aveți opțiuni, ori pe paris- Bowen de fapt 3 aeroporturi sunt la Paris , așa că ori unde nu-mai Parisul să nu lipsească din cele 4 zboruri externe.. să vedeți cum se înjumătățesc zborurile de pe Debrețin. La toate cursele spre Paris Bowen 60 % din călători sunt români.
-
Acei 60% sunt bihoreni? Inteleg ca obiectivul declarat este “atragerea turistilor in orasul nostru, sa puna Oradea pe harta globala a dezvoltarii, pt a fi mai atractivi pentru investitii”, nicidecum sa preia un procent (greu de calculat din postare) din pasagerii Debretin-“Bowen”. Bowen de fapt e in statul Queensland/Australia (dificl de atins cu ATR), probabil ca e vorba despre Beauvais.
-
Las’ ca ATR ul lui Bolo merge pana in Sydney 🙂
-
Un zbor spre Alegria?
Air ORadea, pilot Bolovan, parasuta Ochi de peste tomberon cipat
Mi se pare o mare facatura deoarece pentru a infiinta o companie aeriana in afar de o de gramada de tehnicieni si sa nu mai pun naviganti, piloti si tot ce deriva din aceasta ets o problema extrem de dificila. Probabil ca-n spatele celor de la CJ si PO sunt o gramada de interpusi mai mult sau mai putin “transparenti”.
Nu pot sa le urez decat mult succes si sa pot beneficia de serviciile acestora si mult succes si punga plina.
-
Bravo lor! In sfarsit Oradea va fi in frunte, un exemplu in ciuda tuturor piedicilor. Ne invidiaza toata tara pentru oamenii care conduc Oradea si Bihorul. Vom circula civilizat cu avionul, ca de tren….. Pe cand ruta Oradea-Memmingen?
-
Macar de s-ar cara la Bucuresti ca sa ii cunoasca toata tara si sa le mai treaca din invidie, cand il vor simti pe pielea lor….
-
Nu ruta corecta este Oradea-Mumuland cu masca pe bot si pe ochi! Mai credeti in dumalaii astia? Ha ha ha. La cursa a 5 a pica avionul! Niste loseri celebrii astia doi, Stan Birta si Bran Bolojan!
-
Oricum Oradea este “premianta” mai ales ca-s oradean sadea.Nu stiu daca aici o vorba de invidie ci de multi, multi bani pe care eu i-as dori cat se poate de transparenti. Cunosc foarte bine ce implica infiintarea unei asemenea companii, in primul rand specialisti acreditati, mentenanta si tot ce implica o asemenea companie, de asemenea super acreditati de entitatile interne si internationale aviatice.
-
-
Daca d-nii Birta si Bolojan vor reusi o asemenea isprava in primul rand legarea pe cale aeriana a orasului pastorit de acestia si capitala Romaniei si nu numai, mi se pare o realizare adevarata si aceste vremuri. Mult succes.
Pentru eficienta, in cel mai pur stil OTL, sub indrumarea marelui carmaci, cursele vor circula doar atunci cand vantul bate in directia in care se afla destinatia zborului. Adica rar, tot mai rar.
De altfel, cele doua proiecte anuntate azi sunt legate: cursele aeriene vor efectua doar tururi in jurul orasului multilateral dezvoltat, pe traseul noului inel rutier. Sprte deliciul turistilor, evident.
ati vazut cu ce deget arata pe harta tovarasul ilici
-
observatii de calitate
-
de un prost ca mine
-
scuze, tot scriu cu numele tau drop. e din frustrare
-
scuze eu sunt un porc murdar
-
-
-
Ce si-au propus, vor face! Bravo lor! In sfarsit, Oradea e in frunte, un exemplu de urmat. In ciuda tuturor greutatilor pe care le intampina. Important ca putem circula civilizat, cu avionul, ca de tren….. Pe cand ruta Oradea-Memmingen?
-
Dupa Beius si Birtin
Air Pocola suna mai bine.
Partea cea mai grea a fost rezolvata: s-a rezervat denumirea. Restul sunt detalii minore (cum ar fi crearea masei critice de pasageri-probabil prin fuziune nucleara)
Din ce bani vor fi cumpărate avioanele nu se spune ori le închiriază cu tot cu echipaje piloți,tehnicieni,stewardese, scule piese etc,apoi nu spun ce aeronave vor fi,probabil ATR dar compania ca să aibă calatori trebuie sa practice niște preturi sub companiile care operează pe aici ca să atragă călători
Ciudat plan dacă un bilet pana în Milano pe care îl cumperi cu 30 de euro acum ei vor zbura cu 20 posibil ca nici combustibilul să nu-l acopere
Apoi echipajele efectiv care nus 2 lei,salariul unui copilot începător este de la 5000 de E un comandant e dublu…
Eu cred ca nu prea au un plan gândit cu capul iar dacă Bîrță crede cu al sau Bolojan ca din jeburile noastre au să scoată bani pentru nebunia asta se înșală amarnic e un fiasco din start
In sfirsit,avem si asta! Ca autostrada A3 e gata,drumul expres spre Arad e pe ultimii metri,ce mai fericire maxima!
bravo, baietii
Mdaaa 3 curse pe zi la Bucuresti … Chiar credeti ca atatea oameni vor la bucale ca vor umple zilnic 3 avioane ??? Ma rog poate e posibil daca veti opera cu niste Learjet- uri care au o capacitate de 10 persoane… Altfel e cam greu de crezut… Si tot ramane intrebarea cat va costa un bilet, vor fi suficienti clienti sa acoperiti costurile ce presupune intretinerea unui avion sau veti papa banii judetului ca sa intretineti visul vostru! Nu era mai ieftin ca totusi sa aduceti companii cu experienta in domeniu ??? Sau ei nu vin ca avionul cu pasageri la jumatate din capacitate inseamna zbor in faliment .
-
Biletele OTL?
-
Nu conteaza biletele, se deconteaza din banul contribuabilului pentru orice pasager aflat in slujba statului. Parlamentarii de BH vor zbura linistit, probabil si alte somitati, indiferent de costuri.
Din avion n-o sa se vada noroiul si praful din cartierele de case. Baieti, ati pierdut contactul cu realitatea!! Reveniti-va!
inafara de parlamentari cine naiba mai face naveta Oradea – Bucuresti ? si asta toto pe banii nostrii, ca doar nu isi iau ei biletele de avion din salarii , sunt decontate de Parlament 🙁
Da cum te-ai imbracat taranule, ti-ai pus jaca sub sacou? Vezi ca-ti explodeaza pitpalacu, sprancenatule.