Orădenii au profitat din plin pentru a descoperi comori neștiute. La Palatul Baroc, și-a putut purta pașii prin camera lui Sisi, locul unde împărăteasa Austriei a înnoptat, când a venit la Oradea, în 26 şi 27 mai 1857.
[eadvert]
Un tablou reprezentând-o pe Fecioara Maria cu pruncul Isus care a stat 250 de ani la Beiuş, în biserica romano-catolică, până recent , piesă semantă de Giovanni Bellini la începutul secolului al XVI-lea donată de Maria Terezia a fost una dintre piesele de atracție.
Episcopia Greco Catolică a venit cu o premieră absolută: expoziția de artă sacră, cuprinzând exponate valoroase (secolele XVIII-XX) din Eparhia de Oradea, respectiv un fragment de iconostas (Ușile Împărătești) din Dumbrava (secol XIX), prăznicare și icoane din colecția Catedralei Sfântul Nicolae (secol XIX-XX), icoane din parohia Săuca (secol XVIII).
„Expoziția a fost o premieră absolută, piesele alese cu grijă sunt prima dată expuse, unele dintre ele căpătând o nouă înfățișare ca urmare a procesului de curățare. Este o încununare a efortului depus, acela de recuperare și punere în lumină a patrimoniului mobil al Episcopiei”, spune consilierul cultural Rodica Indig.
Trimite articolul
XUn oracol! Să creãm un prezicãtor celebru cum a fost Nosteradamus! Vin turiştii!
Bãgăm pe vrãjitor în Muzeul Masonic.
Să-i spună cineva autoarei că ne dăm seama de la debutul articolului plagiat că nici n-a dat pe la Palatul Baroc. Să îi spunem şi cum? 🙂 În camera lui Sisi nu se putea intra, aşa că nimeni nu şi-a purtat paşii acolo. De a doua jumătate a “ştirii”, plagiată din comunicatul de anunţ, nu mai zic nimic. Jenant, hal de jurnalism.
Sã fie şi picturã care sã arate ca şi cronicum pictum Anonymous de la curtea regelui Bela al IV lea, efortul pe buildfing-uri xx etaje și ezpresivitatea momentului,
Visul meu e să vad camera în care a înnoptat Sisi Neini când a venit să negocieze taxele și birurile pt.țăranii din Transilvania .