Marți, 25 iulie, la sediul Consiliului de Mediere din Şos. Nicolae Titulescu nr. 88B, sector 1, Bucureşti, a avut loc semnarea protocolului de colaborare între Colegiul Pacienților și Consiliul de Mediere pentru soluționarea litigiilor dintre pacienți și cadrele medicale sau instituțiile medicale, soluționare ce se va realiza prin intermediul procedurii de mediere.
„De azi, pacienţii care vor să sesizeze un caz de malpraxis au unde să se adreseze. Colegiul Pacienților lansează serviciul de suport şi mediere între pacienţi şi medici, pentru cazurile de malpraxis, aceştia putând solicita acest serviciu folosind portalul de pe site-ul www.colegiulpacientilor.org/malpraxis”, a declarat de la Oradea Angela Perneş, directorul executiv al Colegiului Pacienţilor.
Sesizările primite prin portal vor primi un răspuns în maxim 5 zile lucrătoare. Pacienţii vor fi contactaţi de reprezentanţi ai Colegiului Pacienţilor sau Corpului Mediatorilor, după caz, astfel încât să rezolvăm situaţia cât mai repede, a transmis directorul Perneş.
„Malpraxis-ul medical este foarte stigmatizat în România, şi acest fapt creează stări confictuale inutile între medici, pacienţi şi unităţile medicale. Prin acest demers vrem să contribuim la normalizarea situaţiei prin focusarea pe rezolvarea cazurilor în mod amiabil, astfel încât să dezamorsăm stările conflictuale şi de revoltă ale pacienţilor faţă de corpul medical şi furnizorii de servicii medicale”, a transmis Cristian Sas, preşedintele asociaţiei. Cei interesaţi pot afla informaţii şi sfaturi la tel. 0722/172.300.
Citiți principiile noastre de moderare aici!