Acest lucru presupune diversificarea și lărgirea portofoliului de parteneriate și proiecte pentru promovarea educației pentru cetățenie europeană și pentru a oferi experiențe de învățare alternativă de calitate.
[eadvert]
Unitatea de învățământ a reușit să obțină acreditarea Erasmus+ pentru două categorii de proiecte: în domeniul educației școlare și în domeniul formării profesionale VET. Această acreditare facilitează accesul la finanțare pentru activități de mobilitate pentru profesori și elevi până în anul 2027, cu accent pe dezvoltarea pe termen mediu și lung a instituției.
Proiectele din domeniul educației școlare implică 40 de profesori și personal didactic auxiliar, care vor participa la cursuri de formare în diverse domenii, precum: digitalizare, comunicare în limba engleză, educație outdoor și de team-building (cooperare). De asemenea, până în 2027, elevii vor avea oportunitatea de a participa la mobilități de grup în parteneriat cu alte școli din țări UE, abordând teme precum: interculturalitate, cetățenie europeană, toleranță, diversitate, incluziune și egalitate de șanse, utilizare a limbilor străine în comunicare, gestionarea emoțiilor, combaterea dependențelor de social media și substanțe nocive, mediul înconjurător, schimbările climatice, sustenabilitate.
Progres
Acreditarea în domeniul formării profesionale VET va permite desfășurarea de activități care implică interacțiunea și învățarea împreună cu profesioniști din organizații europene, dar și schimburi de bune practici. Totodată, dascălii orădeni vor putea participa și la crearea și implementarea de resurse educaționale inovatoare care produc schimbare. Astfel, 78 de elevi și 13 profesori din cadrul specializării Matematică – Informatică vor avea oportunitatea de a realiza stagii de practică în firme din mediul economic european, având șansa să lucreze direct cu hardware-ul și să participe la proiecte de programare în firme IT.
Proiectul ERASMUS+ KA210 TOGETHER, SCHOOLS GO DIGITAL! propune abordarea componentei digitale a actului instructiv-educativ, implicând 150 de elevi și 30 de cadre didactice din România, Polonia și Turcia. Prin acest proiect, se urmărește dezvoltarea abilităților atât pentru elevi (gândire critică, creativitate, spirit de echipă), cât și pentru cadrele didactice.
Colegiul Național „Mihai Eminescu” este și beneficiarul proiectului Grow a school, în valoare de 7.000 de euro, finanțat de Asociația Ascendis, axat pe digitalizarea și dezvoltarea în școală, cu accent pe siguranța psihologică, orientarea în carieră și inovație.
Printre obiectivele programului se numără digitalizarea procesului de învățare în școală, integrarea platformei Code of Talent, o platformă de microlearning, bazată pe inteligența artificială, care îi ajută pe profesori să digitalizeze stilul de predare, iar pe elevi să învețe și să acționeze rapid într-un context de permanentă schimbare.
Proiectul se va desfășura pe parcursul anului 2027, cu implicarea a 35 de profesori și elevi din 15 clase de gimnaziu și liceu.
Aceste programe educative reprezintă pași importanți în diversificarea ofertei educaționale și a resurselor, consolidând poziția colegiului pe harta școlilor europene și internaționale.
Prof. dr. Livia Cătălina Muntean, directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu” Oradea, subliniază importanța acestor inițiative în evoluția școlii și în pregătirea elevilor pentru provocările viitorului.
„Avem convingerea că prin implementarea acestor programe va fi diversificată oferta de acțiuni educative, resursele procedurale și materiale, constituind pași importanți prin care colegiul nostru se va așeza pe harta școlilor europene naționale și nu numai”, a spus aceasta.
Citiți principiile noastre de moderare aici!