Cea de-a XV-a ediție a manifestării științifice „Innovative solutions for sustainable development of textiles industry” (Soluții inovatoare pentru dezvoltarea sustenabilă a industriei pielăriei) a fost animată cu o prezentare vestimentară creată de Ovidiu Stan (student în anul II la Departamentul de Textile-Pielărie). Specialiștii de la universități și institute de cercetare din Spania, Turcia, Grecia, Republica Moldova și Serbia au admirat colecția „Romanian rapsody – Tradiție și modernism în vestimentație”. Proiectul are scopul de a analiza și studia portul popular românesc, specific zonei Țării Crișurilor.
„Se realizează un program pentru mașina de tricotat, se aleg firele de diferite culori, programul este introdus în mașina de tricotat și se începe producția”, ne explică Ovidiu Stan cum se creează astfel de modele. La acest proiect au participat studenți din anul II (Raul Lasc), din anul IV (Delia Șandru, Cagla Sari), coordonați de șefii de lucrări Lia Doble și Adina Albu.
Prezent la conferință, directorul general al Camerei de Comerț și Industrie Bihor, Constantin Badea, s-a declarat nemulțumit de lipsa brand-urilor românești. „În ultimele două decenii au dispărut soluțiile inovatoare pentru că cercetătorii noștri au plecat în alte țări. Tot ce producem nu e sub brand românesc. Pe piața europeană se găsesc tot felul de produse făcute de noi, care se vând mult mai scump. Calitate avem, meseriași avem”, afirmă Constantin Badea, care îi sfătuiește pe tineri să găsească soluții pentru a angaja români.
Citiți principiile noastre de moderare aici!