CNAIR a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) anunțul de participare la licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km. Valoarea estimată a contractului este de 937.532.814,55 lei (aproximativ 191 de milioane de euro) fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin fonduri europene. Valoarea este aproape dublă, față de cea de la licitația anulată anul trecut.
[eadvert]
Data limită pentru primirea ofertelor este 15 martie, iar durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor. „Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție va fi vizibilă în SICAP ulterior publicării anunțului de participare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene”, a transmis CNAIR, printr-un comunicat de presă.
Începută în 2004
Firma Bechtel a început lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș în anul 2004. Viaductul care se află pe traseu a fost finalizat în proporție de 90%, potrivit directorului Asociației Pro Infrastructură. Însă lucrările au fost abandonate de firma americană, iar contractul cu Bechtel a fost reziliat. La a doua licitație, un tronson lung de 60 de kilometri, care cuprindea și porțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, a fost atribuit unei firme spaniole, Corsan, însă și acest contract a fost rupt de CNAIR, după ce constructorul nu a lucrat deloc la autostradă. A treia licitație, organizată în 2017, a fost câștigată de Construcții Sibiu, însă contractul a fost reziliat în 2019, după ce partenerul croat al constructorului a intrat în insolvenţă. Ultima licitație a fost lansată în decembrie 2020. Pe 6 septembrie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis că asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – SK AS a este ofertantul desemnat câștigător, cu prețul de aproximativ 543 de milioane de lei. Asocierea de firme Drum Asfalt – Trameco a decis însă să conteste rezultatul licitației, iar pe 13 decembrie 2021, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestația Drum Asfalt și a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câștigătoare. Construcții Erbașu și CNAIR au contestat în instanță decizia CNSC, iar la sfârșitul lui 2021 instanța a cerut reevaluarea ofertelor depuse de Erbașu și Drum Asfalt – Trameco. Însă în vara anului trecut, CNAIR a anulat licitația, urmând să organizeze a cincea licitație pentru acest tronson din A3.
Trimite articolul
XSe pare că la cnair este o incompetență crasă , cum naiba vin după un an cu valoarea lucrării aproape dublă, ăștia se joacă cu banii de parcă sunt puși pe tocarea lor, ar trebui cercetați pentru incompetenta și sifonarea banilor,
-
E ceva mai mult de un an, licitatia anulata a fost lansata in decembrie 2020, iar estimarea de pret era veche de cateva luni (estimez), pt ca trece destul timp de la receptionarea studiului de fezabilitate la demararea procedurii de achizitie. Or, din iunie (sa zicem) 2020, pana trimestrul III 2022 preturile in constructii au mai crescut. Daca retin corect, acesta a fost si unul din motivele pt care a tipat Trameco (nu ca le iau apararea, dar incepuse pandemia si deja crescusera mult costurile).
La banii astia se poate face de la 0 fiind zona de campie, fara alunecari de teren . Dar acest lot este realizat in proportie de aproximativ 50%, inclusiv santurile betonate, stalpii de beton in mare parte turnati, viaductul de la Suplac si grinzile sunt turnate si puse pe traseu. Nu inteleg cum s-a facut calculul pentru acest lot. Cred ca cei care au facut aceasta estimare nu au fost in viata lor sa vada ce este pe traseul acestui lot.
Cu asa calcule lotul de la Chiribis la Biharia ar trebui sa o scoata la 2 miliarde, acolo nefiind executata aproape nici o lucrare.