Cu deschiderea variantei ocolitoare de traversare a municipiului Carei, șoferii vor putea străbate cei 11 km pe relația Oradea – Satu Mare, fără a mai intra în orașul sătmărean. Investiția rutieră este amplasată pe DN 19, la circa 100 de kilometri nord de Oradea.
CNAIR a anunțat joi recepția șoselei de centură a Careiului.
„Această variantă ocolitoare, construită la profil de drum național va permite tranzitarea cu o viteză de până la 80 de km pe oră a zonei periurbane a Municipiului Carei, fără a intersecta traficul rutier urban, pe relația București-Satu Mare-Oradea- Borș.
Prin deschiderea acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va putea fi tranzitată în condiții de siguranță inclusiv calea ferată București-Satu Mare- Oradea, ca urmare a construirii unui pasaj peste aceasta. Amplasată pe DN 19, Varianta Ocolitoare Carei a costat peste 39 de milioane de lei, fără TVA și a fost finanțată din fonduri europene”, transmite Compania Națională de Infrastructură Rutieră (CNAIR).
Bihorul rămâne în urmă
Din păcate, cu excepția Oradiei, centurile ocolitoare din județul Bihor se lasă așteptate încă. Lucrările la centura Săcueniului sunt sistate, iar celelalte două centuri, Beiuș – Ștei și Aleșd Sud se profilează a fi finalizate mult după anul 2020. Aceasta în ciuda declarațiilor de bună intenție formulate de directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, pentru Jurnal Bihorean & Bihon, cu ocazia recentei sale vizite la Oradea.
„Cea mai avansată ca lucrare e Săcueni. Sperăm să nu depășim 2020 cu Săcueniul. Din punctul meu de vedere, fiecare centură este o prioritate, pentru că fiecare oraș trebuie să aibă o variantă ocolitoare. Aceasta deoarece scoate traficul, salvează populația de noxe și de zgomot. Pentru mine este o prioritate fiecare centură, a fiecărui oraș”, ne-a declarat Neaga, cu ocazia semnăturii contractului pentru cei 5,35 kilometri de autostradă, între Borș și Biharia, cu compania orădeană Selina – Trameco.
Citiți principiile noastre de moderare aici!