Licitația cu numărul 5 pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, de pe Autostrada Transilvania (A3), a fost suspendată de Compania Națională de Administrare a Infrastructură (CNAIR).
„A fost suspendată pentru răspunsuri la clarificări. Din păcate a devenit o practică pentru participanții la licitații să ceară clarificări pentru a tergiversa procedurile, pentru că nu sunt în stare să își pregătească documentațiile în timp util. Clarificări care sunt în număr mare dar care de fapt nu au substanță. Însă legea te obligă să răspunzi la ele. Din acest motiv comisiile de licitație se văd nevoite să suspende procedurile, până când răspund la toate clarificările, ceea ce duce la amânarea datei limită pentru depunerea ofertelor”, ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Pe de altă parte, un operator economic, care s-a pregătit să depună o ofertă pentru execuția tronsonului din A3, susține că licitația a fost suspendată „datorită incapacității CNAIR de a face un caiet de sarcini complet”.
Lansată în ianuarie
CNAIR a lansat a cincea licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km, la începutul lui ianuarie 2023. Valoarea estimată a contractului este de 937.532.814,55 lei (aproximativ 191 de milioane de euro) fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată prin fonduri europene. Valoarea este aproape dublă față de cea de la licitația anulată anul trecut.
Data limită pentru primirea ofertelor trebuia să fie 15 martie, iar durata contractului este prevăzută la 24 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.
Începută în 2004
Firma Bechtel a început lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș în anul 2004. Viaductul care se află pe traseu a fost finalizat în proporție de 90%, potrivit directorului Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea.
[eadvert]
Însă lucrările au fost abandonate de firma americană, iar contractul cu Bechtel a fost reziliat. La a doua licitație, un tronson lung de 60 de kilometri, care cuprindea și porțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, a fost atribuit unei firme spaniole, Corsan, însă și acest contract a fost rupt de CNAIR, după ce constructorul nu a lucrat deloc la autostradă.
A treia licitație, organizată în 2017, a fost câștigată de Construcții Sibiu, însă contractul a fost reziliat în 2019, după ce partenerul croat al constructorului a intrat în insolvenţă. Ultima licitație a fost lansată în decembrie 2020. Pe 6 septembrie 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis că asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – SK AS este ofertantul desemnat câștigător, cu prețul de aproximativ 543 de milioane de lei.
Asocierea de firme Drum Asfalt – Trameco (Grupul Selina) a decis însă să conteste rezultatul licitației, iar pe 13 decembrie 2021, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestația Drum Asfalt și a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câștigătoare. Construcții Erbașu și CNAIR au contestat în instanță decizia CNSC, iar la sfârșitul lui 2021 instanța a cerut reevaluarea ofertelor depuse de Erbașu și Drum Asfalt – Trameco. Însă în vara anului trecut, CNAIR a anulat licitația, urmând să organizeze a cincea licitație pentru acest tronson din A3.
Trimite articolul
XRomanii vor putea merge pe autostrada de la est la vest cand va zbura porcul!Pretul urca cu fiecare an,mai puteti licita de vreo 5 ori.Felicitari CNAIR.
se vede cata lipsa de profesionalism si seriozitate exista la cmair, iar unele firme care au certificat negativ nu au ce cauta la licitatii nici direct sau mascat nici prin intermediarii, cum naiba preturile sunt dublate fata de cele din urma cu un an, cineva ar trebui sa dea socoteala pentru incompetenta si folosirea iresponsabila a banilor publici.
Mai puteti trage de timp??? In 2050 vom avea autostrada sau e prea devreme?
-
era gata acu 15 ani daca se ocupa bolo de ea. dar voua nu va place de el
-
daca o facea Bolojan demola jumate din localitatile prin care trecea, si o facea cu o banda. Mai lasa-ne cu lucrarilelui Bolojan , ca suntem satui de rahaturile lui
-
Muta-te in Teleorman, că ți-a fi mai bine, zabaucule.
-
-
Incompetenta își spune cuvântul.
Desființați această instituție CNAIR și dați lucrate să o administreze Bolojan. În 3 ani autobanda A3 pe raza jud Bihor va fi gata. Această instituție fantomă mănâncă bani publici degeaba. Ceaușescu iar fi executat pe toți. SABOTAREA ECONOMIEI NAȚIONALE.
Se împlinesc 150 de ani de la finalizarea construcției căii ferate Oradea-Brașov. Lucrările au început în anul 1870 și au fost finalizate în 1873, adică în mai puțin de 4 ani. Adevărat, nici constructorul și nici administrația nu erau mioritice…