”Am semnat astăzi un nou contract pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii de autostradă Chiribiș – Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania”, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol, într-o postare pe Facebook.
[eadvert]
Oferta depusă de asocierea Precon a fost declarată câștigătoare de către compania de autostrăzi pe 8 iunie 2023, dar după câteva zile ceilalți competitori – Strabag și Erbașu – au formulat contestații. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) le-a respins, iar în 10 noiembrie 2023, Curtea de Apel București a respins plângerea Strabag și a menținut decizia CNSC.
Deși asocierea Precon a fost declarată câștigătoare, semnarea contractului a întârziat, astfel că pe 8 ianuarie constructorul a cerut CNSC să oblige CNAIR la semnarea contractului de lucrări pentru lotul 3C2 Biharia- Chiribiș. Printr-o decizie publicată pe 28 februarie, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestația Precon și a obligat compania de drumuri să semneze înțelegerea.
”Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 are la dispoziție 6 luni pentru perioada de proiectare, 18 luni pentru execuție și 785,215 milioane de lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport pentru finalizarea lucrărilor”, a arătat directorul CNAIR. Potrivit lui Cristian Pistol, contractele anterioare pentru construcția acestei secțiuni de autostradă au fost reziliate de mai multe ori ”din cauza incapacității constructorilor de a finaliza lucrările”.
Secțiunea de autostradă între Biharia și Chiribiș are o lungime de 28,55 kilometri, iar pe acest traseul vor fi construite inclusiv șapte poduri și 11 pasaje.
Trimite articolul
XDomnilor de la Preon :acum aveți pâinea și cuțitul, nu vreau să ne dezamăgiți? Sunteți bihoreni și lucrați pentru bihoreni! Așa că mulți au vorbit rău de voi și cred că nu ne veți dezamăgi. Arătați că, sunteți meseriași și că vă încadrați în grafic. Mult spor la muncă. Doamne ajuta. Mulțumesc
Lotul acestea a mai fost proiectat de vreo 6 ori, de ce naiba fiecare câștigător de licitație trebuie să facă alt proiect , care ar trebui comandat de cnair iar constructorii indiferent de câți se schimbă sa execute proiectul făcut de beneficiar, astfel se cheltuie banii aiurea cu refacerea proiectului de fiecare data când se schimbă executantul lucrărilor. Aceste rezilieri și reluru de licitații dovedesc incompetenta crasă a cnair și MT și ale guvernelor de după 2004, care au tergiversat realizarea sectoarelor de autostradă din Bihor prin atribuirea lucrărilor unor firme neserioase cu comisioane și mită date decidenților tâlhari.
Să vedem acum ce motiv bagă să nu lucreze… Sigur va fi ceva, că trebuie mai întâi să termine centura Beiușului să se elibereze utilajele de acolo, să fiu eu câine dacă nu vor fi și basculante de Selina pe șantier.
-
Ambitia lui Grindeanu si a găstii de la CNAIR a facut sa se tot tergiverseze.
Niste jegosi PSD-isti. -
Domnule :să puie la lucru și măgari lui Oaliboaba și a fr-lui său Khiray numai să facă treabă și să se încadreze în timp, că destul am așteptat după această infrastructură să circulam pe ea.
-
esti prea optimist amice, tronsonul respectiv a fost inceput acum 22 de ani… va mai dura mult si bine pana vei circula pe ea 🙁
-